Що таке копірайтинг?
З кожним роком в Інтернеті посилюється конфлікт у трактуванні і розумінні терміну «копірайтинг». І тенденція така, що поступово слово «копірайтинг» втрачає своє первинне професійне значення.
Що ж таке копірайтинг, а також і такі супутні терміни як SEO-копірайтинг, рерайтинг, унікальний текст, копірайтер і копірайт.
Копірайтинг - рекламний текст
Термін «копірайтинг» походить від англійського слова Copywriting. Copy - примірник або рукопис, writer - автор, який пише. Таким чином, можна сказати, що Copy writer - це Автор, який пише екземпляр рукопису.
Копірайтинг - це складання, розробка, створення або написання унікальних, авторських, оригінальних, яскравих, привабливих, цікавих і позитивних для сприйняття, рекламних, іміджевих, презентаційних текстів, концепцій, назв, слоганів, сценаріїв, аудіо і відео роликів, контенту, ідей, торгових пропозицій чи матеріалів для торгової марки, компанії, персони, партії, організації, руху, продукту або послуги, що переконують в істинності і спонукають до необхідного дії: купівлі, дзвінка, візиту або кліку представника цільової аудиторії, замовника, читача чи потенційного покупця.
Копірайтинг - просто новий текст
Прийшовши на пострадянський простір, термін «копірайтинг», буквально за кілька років, втратив своє первинне значення і сутність, і мутував у більш просту форму.
Копірайтингом стали називати матеріали не тільки рекламного, а й просто інформаційного характеру, написання будь-яких авторських текстів.
Інтернет ресурсам потрібен новий контент, і не тільки для головної та «продаючих» сторінок, але і для розділів новин і статей.
Таким чином, копірайтингом стали називати створення унікальних (нових) текстів або просто написання статей, не обов'язково рекламного характеру.
Копірайтинг сьогодні - це не тільки створення рекламних матеріалів, а й звичайне написання текстів для статей.
З одного боку - це не правильно, і про це багато сперечаються. І тих, хто відстоює споконвічне «рекламне» значення копірайтингу можна зрозуміти і підтримати.
З іншого боку, поки невелике число захисників «рекламного» копірайтингу захищає цілісність терміна, мільйони все нових і нових користувачів Інтернету, сприймають «копірайтинг» як визначення розробки та написання унікальних текстів. Текстів не рекламного, а просто інформаційного характеру.
Можливо, і не варто з цим боротися, і життя розставить все так, як воно і повинно бути. Може бути, найближчим часом усі просто звикнуть до того, що копірайтинг - це послуга і процес написання нових (унікальних) текстів. І так і буде записано в нових словниках.
SEO-копірайтинг
З розвитком Інтернету, постійним зростанням його впливу і поступовим витісненням інших інформаційних ресурсів, копірайтинг набуває все більшого значення для онлайнових ресурсів. Це призвело до появи нового терміну - SEO-копірайтинг.
Search Engines Optimization (SEO) - оптимізація під пошукові системи.
SEO-копірайтинг - обробка вже наявних на сайтi текстів, їх оптимізація, з використанням певних ключових слів, для просування сайту в пошукових системах, зберігаючи їх читабельність для користувачів.
SEO-копірайтер пише (або обробляє) тексти для пошукових систем, насичуючи їх ключовими словами в певній (оптимальній для пошукових роботів і читачів) щільності.
Рерайтінг
Рерайтінг, або просто - рерайт, походить від англійського слова rewrite - переписувати.
Рерайтінг - це переробка тексту із заміною одних слів іншими, при якій зберігається його зміст та ідея. Це переписування тексту з урахуванням вибраної стилістики, без зміни його значення.
Рерайтінг дає можливість отримати унікальний текст, для його подальшого розміщення на сайті.
Унікальний текст
Унікальний текст і унікальний контент (наповнення сайту), з урахуванням специфіки роботи пошукових систем та їх впливу, має в Інтернеті дещо інше значення, ніж в офлайні.
Унікальний текст в реальності - це дійсно неповторний і оригінальний текст.
Унікальний текст в Інтернеті - це текст, який не був раніше індексований (дослівно) пошуковими системами.
Тому відвертий плагіат може вважатися в Інтернеті - унікальним текстом, його виробництво – бути копірайтингом, а його «автор» - копірайтером.
Копірайтер
Хто ж такий копірайтер?
Копірайтер - це людина, що займається копірайтингом.
Виходячи з початкового визначення терміна «копірайтинг»:
Копірайтер - це автор, фахівець, який коротко, вербально, образно і дохідливо формулює, складає, розробляє, створює, наповнює або виробляє рекламні концепції, матеріали, тексти, сценарії, аудіо та відео ролики, слогани, оголошення, ідеї, що відображають переваги об’єктів реклами: товару або послуги, впливаючи на думки та сприйняття читача, слухача, глядача, споживача, спонукаючи його до дії: підписки, замовлення або купівлі.
Копірайт
Деякі люди плутають копірайтинг з іншим спорідненим словом - «копірайт».
Копірайт - це знак авторського права і його захисту правовласником.
Ось чому іноді власника копірайту також називають копірайтером.
У цьому є своя логіка і деякий взаємозв'язок з копірайтингом.
Копірайтер - це автор нових ідей в рекламі, що захищені авторським правом.
Новий пострадянський копірайтер
Російськомовна Інтернет аудиторія адаптуючи термін «копірайтинг» спростила і визначення функції того, хто займається копірайтингом.
Копірайтер, з рекламіста перетворився на текстовіка.
Сьогодні багато хто вважає, що копірайтер - це людина, яка пише тексти, які не обов'язково мають рекламний характер.
Сьогодні твори нових копірайтерів не мають нічого спільного з працею письменника.
В індустрії просування сайтів деякі копірайтери перетворилися в контент-роботів, що створюють, так звані, унікальні тексти, які здатні читати тільки пошукові роботи.
Деякі копірайтери нового формату, просто копіюють чужі статті, злегка переробляють їх, замінюючи закінчення слів, знаки пунктуації та змінюючи слова місцями. Генеруються однотипні пропозиції, напхані ключовими словами.
Продавець, а не письменник
В англомовному світі, копірайтер - це людина, що має унікальні творчі здібності, який вміє, перш за все, продавати.
Копірайтер - це більше продавець, ніж письменник чи діяч мистецтва. Від нього очікується не арт-продукт, не мистецтво в традиційному сенсі, а мистецтво продажів.
Копірайтер, вміло користуючись словами, створює рекламний контент, дружній потенційному клієнту і притягує його увагу. Він переконливо діє словами та образами, досягаючи потрібного ефекту, і в остаточному підсумку, продажу.
Копірайтер - це людина, яка вміє продавати словами. Він творить рекламні та презентаційні тексти, коротко і дохідливо формулює ідеї замовника, показуючи переваги компанії вдало просуваючи на ринку її товари та послуги.
За матеріалами sostav.ru
Що ж таке копірайтинг, а також і такі супутні терміни як SEO-копірайтинг, рерайтинг, унікальний текст, копірайтер і копірайт.
Копірайтинг - рекламний текст
Термін «копірайтинг» походить від англійського слова Copywriting. Copy - примірник або рукопис, writer - автор, який пише. Таким чином, можна сказати, що Copy writer - це Автор, який пише екземпляр рукопису.
Копірайтинг - це складання, розробка, створення або написання унікальних, авторських, оригінальних, яскравих, привабливих, цікавих і позитивних для сприйняття, рекламних, іміджевих, презентаційних текстів, концепцій, назв, слоганів, сценаріїв, аудіо і відео роликів, контенту, ідей, торгових пропозицій чи матеріалів для торгової марки, компанії, персони, партії, організації, руху, продукту або послуги, що переконують в істинності і спонукають до необхідного дії: купівлі, дзвінка, візиту або кліку представника цільової аудиторії, замовника, читача чи потенційного покупця.
Копірайтинг - просто новий текст
Прийшовши на пострадянський простір, термін «копірайтинг», буквально за кілька років, втратив своє первинне значення і сутність, і мутував у більш просту форму.
Копірайтингом стали називати матеріали не тільки рекламного, а й просто інформаційного характеру, написання будь-яких авторських текстів.
Інтернет ресурсам потрібен новий контент, і не тільки для головної та «продаючих» сторінок, але і для розділів новин і статей.
Таким чином, копірайтингом стали називати створення унікальних (нових) текстів або просто написання статей, не обов'язково рекламного характеру.
Копірайтинг сьогодні - це не тільки створення рекламних матеріалів, а й звичайне написання текстів для статей.
З одного боку - це не правильно, і про це багато сперечаються. І тих, хто відстоює споконвічне «рекламне» значення копірайтингу можна зрозуміти і підтримати.
З іншого боку, поки невелике число захисників «рекламного» копірайтингу захищає цілісність терміна, мільйони все нових і нових користувачів Інтернету, сприймають «копірайтинг» як визначення розробки та написання унікальних текстів. Текстів не рекламного, а просто інформаційного характеру.
Можливо, і не варто з цим боротися, і життя розставить все так, як воно і повинно бути. Може бути, найближчим часом усі просто звикнуть до того, що копірайтинг - це послуга і процес написання нових (унікальних) текстів. І так і буде записано в нових словниках.
SEO-копірайтинг
З розвитком Інтернету, постійним зростанням його впливу і поступовим витісненням інших інформаційних ресурсів, копірайтинг набуває все більшого значення для онлайнових ресурсів. Це призвело до появи нового терміну - SEO-копірайтинг.
Search Engines Optimization (SEO) - оптимізація під пошукові системи.
SEO-копірайтинг - обробка вже наявних на сайтi текстів, їх оптимізація, з використанням певних ключових слів, для просування сайту в пошукових системах, зберігаючи їх читабельність для користувачів.
SEO-копірайтер пише (або обробляє) тексти для пошукових систем, насичуючи їх ключовими словами в певній (оптимальній для пошукових роботів і читачів) щільності.
Рерайтінг
Рерайтінг, або просто - рерайт, походить від англійського слова rewrite - переписувати.
Рерайтінг - це переробка тексту із заміною одних слів іншими, при якій зберігається його зміст та ідея. Це переписування тексту з урахуванням вибраної стилістики, без зміни його значення.
Рерайтінг дає можливість отримати унікальний текст, для його подальшого розміщення на сайті.
Унікальний текст
Унікальний текст і унікальний контент (наповнення сайту), з урахуванням специфіки роботи пошукових систем та їх впливу, має в Інтернеті дещо інше значення, ніж в офлайні.
Унікальний текст в реальності - це дійсно неповторний і оригінальний текст.
Унікальний текст в Інтернеті - це текст, який не був раніше індексований (дослівно) пошуковими системами.
Тому відвертий плагіат може вважатися в Інтернеті - унікальним текстом, його виробництво – бути копірайтингом, а його «автор» - копірайтером.
Копірайтер
Хто ж такий копірайтер?
Копірайтер - це людина, що займається копірайтингом.
Виходячи з початкового визначення терміна «копірайтинг»:
Копірайтер - це автор, фахівець, який коротко, вербально, образно і дохідливо формулює, складає, розробляє, створює, наповнює або виробляє рекламні концепції, матеріали, тексти, сценарії, аудіо та відео ролики, слогани, оголошення, ідеї, що відображають переваги об’єктів реклами: товару або послуги, впливаючи на думки та сприйняття читача, слухача, глядача, споживача, спонукаючи його до дії: підписки, замовлення або купівлі.
Копірайт
Деякі люди плутають копірайтинг з іншим спорідненим словом - «копірайт».
Копірайт - це знак авторського права і його захисту правовласником.
Ось чому іноді власника копірайту також називають копірайтером.
У цьому є своя логіка і деякий взаємозв'язок з копірайтингом.
Копірайтер - це автор нових ідей в рекламі, що захищені авторським правом.
Новий пострадянський копірайтер
Російськомовна Інтернет аудиторія адаптуючи термін «копірайтинг» спростила і визначення функції того, хто займається копірайтингом.
Копірайтер, з рекламіста перетворився на текстовіка.
Сьогодні багато хто вважає, що копірайтер - це людина, яка пише тексти, які не обов'язково мають рекламний характер.
Сьогодні твори нових копірайтерів не мають нічого спільного з працею письменника.
В індустрії просування сайтів деякі копірайтери перетворилися в контент-роботів, що створюють, так звані, унікальні тексти, які здатні читати тільки пошукові роботи.
Деякі копірайтери нового формату, просто копіюють чужі статті, злегка переробляють їх, замінюючи закінчення слів, знаки пунктуації та змінюючи слова місцями. Генеруються однотипні пропозиції, напхані ключовими словами.
Продавець, а не письменник
В англомовному світі, копірайтер - це людина, що має унікальні творчі здібності, який вміє, перш за все, продавати.
Копірайтер - це більше продавець, ніж письменник чи діяч мистецтва. Від нього очікується не арт-продукт, не мистецтво в традиційному сенсі, а мистецтво продажів.
Копірайтер, вміло користуючись словами, створює рекламний контент, дружній потенційному клієнту і притягує його увагу. Він переконливо діє словами та образами, досягаючи потрібного ефекту, і в остаточному підсумку, продажу.
Копірайтер - це людина, яка вміє продавати словами. Він творить рекламні та презентаційні тексти, коротко і дохідливо формулює ідеї замовника, показуючи переваги компанії вдало просуваючи на ринку її товари та послуги.
За матеріалами sostav.ru
Пане Миколо, невеличке питання. От Ви пишете: "Рерайтінг, або просто - рерайт..." Хіба не "устаканилась" термінологія щодо цього? Процес "рерайтинг" - результат "рерайт".
ВідповістиВидалитиІ ще цікава Ваша думка як фахівця з приводу україномовного копірайтингу. Для російськомовних фахівців багато місця для розвитку та пошуку клієнтів (біржі статей та біржі замовлень), а ось для українських... Чи взагалі потрібен зараз копірайтинг українською мовою? І наскільки великий простір для розвитку?
Дякую)
Доброго дня, Ксенія!
ВідповістиВидалитиДумаю не принципово "рерайтІнг" чи "рерайтИнг", суть від цього не змінюється. Проблеми з адаптацією неологізмів в сфері маркетингу і не тільки існують. Це стосується не тільки української, але й російської мови (яка, факт залишається фактом, є мовою бізнес-спілкування на території країн екс-СНД). Наприклад, термін "retail" використовується як "ретейл" і "рітейл". І хочу офіційно словникова версія - "ретейл", на практиці частіше вживається "рітейл".
В свої практиці не зустрічав бірж замовлень в уа-неті :( На жаль, це свідчить про відсутність попиту на таку послугу, або на його низький рівень. Думаю, для регіону західної України для бізнесів з місцевою локалізацією - копірайтинг українською може бути актуальним... імхо, в перспективі все ж - російська/англійська мови.
Дякую, Миколо, за відповідь) Успіхів у роботі!
ВидалитиЗдравствуйте!
ВідповістиВидалитиСпасибо большое Вам за информацию по поводу копирайтинга. Скажите пожалуйста, как я могу правильно написать текст для продвижения своего сайта по этим правилам: http://www.idg.net.ua/seo/ Очень буду рад если Вы мне точно подскажите какую структуру текста выстроить если я собираюсь сделать копирайт. Жду вашего ответа. Спасибо еще раз за Вашу работу.