Тенденції розвитку соціальних мереж

Серед найбільш значних тенденцій 2009 року можна назвати зросле значення пошуку в реальному часі і дистрибуцію інформації. Також виросли акції дистрибуції маркетингового контенту для віджетів і інших портативних пристроїв, що сталося завдяки поширенню девайсів і соціальних мереж. До того ж, значно вдосконалилися моніторинг і аналітика соціальних медіа. І, що найбільш важливо, маркетологи, нарешті, визнали, що соціальні медіа - щось більше, ніж хвилинна примха. При цьому соціальні мережі отримали практично повне визнання з боку всіх найбільших рекламодавців.

Ось 11 головних тенденцій, якими будуть соціальні медіа в 2012 році, деякі з яких, нехай і в стадії зародка, існують вже сьогодні. Я вірю, що в 2012 році пункти цього списку стануть нормою. У кінцевому рахунку, частка рекламного впливу, точка зору і вплив спільноти стануть більш важливими, ніж володіння брендом - і торгові компанії, які хочуть залишатися релевантними в 2012 році, повинні будуть це прийняти.

1. Зміняться (повинні будуть змінитися) вимоги до приватності
Відбудеться культурний зсув, який приведе до того, що виставляння напоказ все більшої кількості особистої інформації в різних соціальних медіа буде ставати для людей все більш прийнятним. Ділитися особистими нахилами, антипатіями, думками, фотографіями, відеороликами та іншими видами особистої інформації стане нормою. Зросте рівень прийняття персоніфікованого контенту, як корпоративного, так і особистого, який буде з'являтися як реакція на існуючий дефіцит особистої інформації.

2. Повна децентралізація соціальних мереж
Концепція соціальної мережі знайде мобільність. Ви виявите, що в більшості цифрових проектів з'явиться можливість використовувати потужності соціальних мереж, членом яких ви є, завдяки легкому доступу до особистої інформації та до встановлених вами відносин з іншими користувачами. Зародки цього ми можемо побачити вже зараз на прикладі Google FriendConnect і Facebook Connect.

3. Зміниться принцип взаємодія з пошуковими машинами
Інформація, що оновлюється в режимі реального часу (наприклад, з Twitter) поряд з пошуковими результатами по блогах і призначеним для користувача оглядам, займе в пошуку Google більш чільне місце. Google Social Search змінить спосіб взаємодії з пошуковими машинами, висуваючи релевантний контент з мереж, в яких ми складаємося, на перші позиції пошукових результатів, завдяки чому вони стануть більш персоніфікованими. Значно зросте важливість цифрового маркетингу «агентів впливу» (прихований маркетинг).

4. Зростання агрегаторів контенту
Обсяг онлайнового контенту зростає з шаленою швидкістю, і у більшості інтернет-користувачів є принаймні три облікового запису в соціальних мережах, на сайтах мікроблогів і на соціальних новинних сайтах. Керувати цим напливом інформації стає все складніше. Агрегатори стануть новими напівбогами, який привносить впорядкованість в цей хаос (і одночасно зриваючи великий куш). Фільтрація і керування контентом стануть прибутковим бізнесом для тих, хто зможе в цьому розібратися і запропонувати послуги, які будуть зручні для використання.

5. Соціальні медіа augmented reality
Що знаходиться у відкритому доступі інформація з простору соціальних медіа буде використовуватися для розширення повсякденного досвіду. Приміром, книга контактів у вашому телефоні зв'язується з Facebook і Twitter, щоб в реальному часі відображати поновлення статусу контакту перед набором номера. Поява оглядів друзів та партнерів в режимі реального часу на GPS-сервісах стане стандартною опцією, а соціально доступне CRM (управління взаємовідносинами з клієнтами) змінить спосіб управління діловими відносинами.

6. Піддадуться перегляду принципи маркетингу агентів впливу
У міру того, як соціальні медіа будуть все глибше пронизувати різні аспекти нашої взаємодії з цифровими медіа та іншими каналами комунікацій (наприклад, з цифровою зовнішньою рекламою, торгівлею або онлайн-телебаченням), значення маркетингу «агентів впливу» різко зросте. Як приклад можна навести включення Twitter в пошукові результати Google. Ще один приклад - готується до запуску пошуковик Google Social Search, який буде видавати в результатах пошуку посилання на контент, спираючись не на сумно відомий Google PageRank, а на рівень соціального впливу і релевантність для вашої соціальної мережі. Важливість і ефективність пошуку людей, які можуть допомогти компаніям досягти свого бажаного споживача, будуть зростати в геометричній прогресії.

7. Повсюдні рейтинги
Вже сьогодні, якщо на сайті електронної торгівлі відсутні користувальницькі рейтинги, це може негативно вплинути на продажі. У найближчому майбутньому бренди і компанії все частіше будуть розміщувати на своїх сайтах для користувача рейтинги і приймати зворотний зв'язок у відкритому режимі. Користувальницькі рейтинги отримають таке поширення, що маркетологам слід чекати їх присутності в більшості цифрових проектів.

8. Боти в соціальних медіа
Онлайновий і офлайнові управління споживчим досвідом уже зараз є головною турботою маркетологів і лояльних споживачів. Компанії продовжують надавати підтримку своїм клієнтам шляхом моніторингу та активних дій в соціальному медіа-просторі, тому зросте важливість інструментів оптимізації подібного досвіду. Чекайте появи певної кількості відповідей, згенерованих мовними роботами, які здатні обробляти прості коментарі типу «мій сервіс накрився» або «я не зміг отримати свій пакет послуг».

9. На хвилі Google
Усе тільки починає зароджуватися, оскільки Google Wave до цих пір по більшій частині закрита для розробників, але в нього є потенціал, здатний докорінно змінити принципи співпраці і встановлення контактів. Wave пропонує компаніям унікальний, і, до того ж, вимагає мінімальних витрат спосіб надати споживачам можливість контактувати один з одним на такому рівні, який сьогодні навіть і не снився. Досвідчені маркетологи будуть розробляти програми для Wave, завдяки яким цей унікальний комплект комунікаційних інструментів еволюціонує в платформу для створення насичених брендованих вражень, яка, по суті будучи іммерсівной, тим не менше буде передбачати можливість створення нових рівнів взаємодії - від краудсорсерского сторітеллінга до краудсорсерской розробки продуктів.

10. Передбачення майбутнього
У 2009 році ми занадто сфокусувалися на «реально-часової» природі соціальних медіа. Рівень споживчої зворотного зв'язку і взаємодії, який вдається отримати брендам, які використовують такі інструменти, як Twitter або новинні потоки Facebook, змусив маркетологів наново оцінити силу соціальних медіа-інструментів у порівнянні з такими «традиційним» цифровим інструментів, як, наприклад, онлайновий пошук. Заглядаючи в майбутнє, нам необхідно спробувати оцінити, яким буде наступний крок. Ймовірний відповідь буде продиктований новим витком інтернет-еволюції: семантична мережа. У семантичному інтернет-просторі пошукові машини, наприклад, зможуть видавати найкращі результати пошуку, відштовхуючись від того, що вони про нас знають (цю інформацію пошуковики зможуть почерпнути з усіх наших загальнодоступних профілів у соціальних мережах). У брендів, які не бояться розсовувати рамки своєї уяви, з'явиться можливість передбачати, яким стане маркетинг на наступного ступеня мережевий еволюції і створювати нові захоплюючі цифрові проекти, про які зараз ми можемо тільки здогадуватися.

11. Повальна соціалізація і повернення цифрових медіа
Соціальні функції в цифрових проектах стануть настільки банальними, що навіть думка про їх відсутність буде здаватися дурістю. Адже цифрові медіа соціальні за своєю суттю. Сподіваюся, що в 2012 році ми перестанемо говорити про соціальні медіа і знову станемо називати все це цифровими медіа.

за маттеріалами Асоціації розповсюджувачів друкованої продукції

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цитати великих рекламістів

Що означає термін «классифайд» (класіфайд)?

Що таке копірайтинг?