Головна сторінка корпоративного сайту

Користувачі всього кілька секунд витрачають на те, щоб вирішити: цікавить їхній сайт, чи ні. В основному «прогулянка по сайту» починається з головної сторінки.Тому саме від її здатності зацікавити, швидко і грамотно донести найважливішу інформацію залежить багато чого.
Чітке бачення головної сторінки корпоративного сайту, розуміння вимог до неї допомагає ставити завдання веб-розробникам, а також покращувати діючий сайт.
Цілі головної сторінкиУ ефективного сайту елементи головної сторінки служать кільком цілям. У залежності від сфери бізнесу вони можуть бути різними: підштовхнути відвідувача зробити дзвінок, відправити заявку за допомогою онлайн-форми, зберегти сайт в закладках, зареєструватися, поділитися інформацією з друзями в соціальних мережах, і т. д. Тому і елементи головної сторінки сайту, і «наскрізні» елементи повинні бути скомпоновані таким чином, щоб:
 
- відвідувач міг у лічені секунди оцінити, що є на сайті, чи корисний він і чи допоможе вирішити його питання;- ознайомити відвідувача з переліком послуг або товарів, їх коротким описом, короткою інформацією про компанію та її основними клієнтами;- викликати довіру до компанії (вірніше - не викликати недовіру);- мотивувати зателефонувати, зробити замовлення, зареєструватися і т. д.
Проблемні елементи головноїКожна сфера бізнесу індивідуальна, і на головній сторінці сайту можуть розміщуватися найрізноманітніші елементи. Відповідно, і нюанси виникають з ними різні. 
 
Форми онлайн-замовлення
Багато сайтів роблять помилку, ставлячи кнопку «замовити послугу». Якщо мова йде про В2С ринок і послуга гранично ясна з опису на сайті - такий підхід годиться. Але якщо мова йде про В2В ринок - то в більшості випадків клієнтові перед тим, як він зважиться зробити замовлення, потрібно отримати додаткову інформацію. Тому логічніше буде назвати кнопку «замовлення комерційної пропозиції».
Пошук по сайту
Для сайтів з великими масивами інформації пошук має величезне значення. На жаль, часто він неефективний. Щоб пошук працював коректно,його потрібно робити більш функціональним. Наприклад, пошук можна організовувати не лише по всій фразі, а й за її частинами, синонімами з урахуванням помилок, а також з підказками. Ще один важливий нюанс - ширина віконця пошуку. Як засвідчують дослідження, воно не повинно бути надто вузьким, тому що користувачам буде незручно переглядати і редагувати введені ними пошукові запити. Оптимальне віконце вміщує близько 30 символів.
 
Презентаціями та заставки
При всій своїй користі вони часто приносять більше шкоди, заважаючи індексації сайту пошуковими системами. Щоб цього не сталося, презентації та заставки варто розгортати на всю головну сторінку, а лише на її частину.
Список клієнтів. 
Дуже часто він складений так, ніби кожен відвідувач добре знає гравців того чи іншого, або декількох ринків відразу. Такі списки мало що говорять пересічним відвідувачам. Тому набагато краще вибрати кілька найбільших та найвідоміших клієнтів. А щоб показати більше клієнтів, на займаючи багато місця на головній сторінці, можна встановити систему оновлення інформації при перезавантаженні.
Відгуки клієнтів. 
Не секрет, що в дуже багатьох випадках в нашій країні відгуки пишуть самі співробітники компанії або професійні копірайтери, а клієнти підтверджують текст. Якщо ж вказані контактні дані, вони як би сигналізують: людина, яка дала рекомендацію, відповідає за свої слова. Будь ласка, телефонуйте, пишіть йому, і він з готовністю підтвердить, що його досвід співробітництва з компанією, що розмістила відгук, вдалий.
Відволікаючі фактори. 
Нерідко ефективність головної сторінки падає через відволікаючі елементи. Приміром, на корпоративному сайті не варто робити основний акцент на блоці новин. Почавши читати новини, користувач може забути про свої цілі, а далі - чи не повернутися до відвідування основних розділів сайту, або зайти на посилання на зовнішнє джерело і піти на який-небудь інформаційний портал.
Мультимедіа.
Відволікати від важливих розділів можуть flash-презентації, занадто великі ілюстрації і кнопки партнерів, фотографії персоналу, надлишок ілюстрацій. На сайтах громадських організацій - фотографії й численні регалії членів правління і т. д.
Застаріла інформація. 
У силу різних причин - забудькуватість, неуважність, небажання відволікатися на дрібниці - адміністратори сайтів місяцями, роками не видаляють блоки, потреба в якому вже відпала: застарілі внутрішні банери, опитувальники, посилання на неіснуючі розділи, на покинутий блог і т. д. Обов'язково потрібно стежити за оновленням новин. Застарілі новини - це одна з ознак або занедбаного сайту, або неуважного ставлення в компанії до «дрібниць».
Родзинка. 
Кожному сайту, як і людині, потрібна індивідуальність і запам'ятовуваність. Допомогти в цьому можуть оригінальні елементи на головній сторінці. Наприклад - комунікативний персонаж (фотографія або малюнок людини, антропоморфної істоти) на головній та інших сторінках сайту; фото співробітників та їх висловлювання; які-небудь елементи гумору, і т. д. Прекрасно, якщо «родзинки» ще й мотивують відвідувачів робити покупки, замовлення. Наприклад, відлік кількості днів і хвилин до Нового року на сайті компанії, яка торгує новорічної сувеніркою був би доречним. Або відлік кількості днів до літа на сайті туристичних фірм. Або відеорепортаж на сайті з продажу квартир житлового комплексу, що знімається встановленої на будівництві веб-камерою.
 
Карта сайту.
Картою сайту користується не так багато відвідувачів, лише кілька відсотків. Але в їх очах ця функція робить сайт значно зручніше і зрозуміліше, підвищує до нього лояльність, збільшує кількість переглянутих сторінок. Всі сайти різні, і не завжди зрозуміло, чим той чи інший корисний. Наприклад, клієнт може не знати, що на внутрішніх сторінках можна прорахувати замовлення, за допомогою автоматичної анкети визначити послугу, яка йому найбільше підходить, і т. д. Прийом, рідко зустрічається в уанеті, допомагає вирішити цю проблему. У невеликому блоці на головній можна написати щось на кшталт «на нашому сайті Ви можете», а далі - перелік сервісів.
 
Інфографіка. 
Якщо гарно подумати, може виявитися, що якусь важливу текстову інформацію можна подати в графічному вигляді: графіком, діаграмою, картинкою. Перевага графіки в тому, що вона дозволяє за секунди донести до користувачів інформацію, яку тексти доносили б значно довше.
 
Що написати на головнійТексти на головній сторінці виконують як мінімум три функції: доносять інформацію до користувачів, завдяки посиланням беруть участь в навігації і привертають трафік з пошукових систем. 
Яку ж інформація на головній сторінці точно потрібно вказати?Короткий опис продукції або послуг. У В2С-сфері описам потрібно приділити величезну увагу: від точності визначень, стилістики, розуміння потреб клієнтів залежить, зацікавляться вони, чи ні. Якщо ж компанія працює в B2B-секторі та реалізує продукцію з гарним попитом, то її опис буде зайвим, досить перерахування. Акцентувати увагу в такому разі краще на своїх перевагах в якості постачальника. Якщо компанія займається оптовими поставками, в багатьох випадках варто згадати про це (щоб не дезорієнтувати роздрібних покупців і не відволікатися самим на «вільні дзвінки»).
 
Переваги компанії. 
Багато компаній описують загальні переваги, які майже нічим не відрізняються від зазначених на сайтах конкурентів. У В2С секторі допомогти «відбудуватися» від конкурентів можуть образність, цікаві знахідки. У В2В секторі - конкретика, наприклад: «працюємо до 20.00», «доставка протягом 2-х днів у будь-який куточок України» і т. д.
 
Скільки років компанія на ринку.
B2B-компаніям важливо це зазначити, при цьому непогано похвалитися, яких досягнень компанія домоглася за цей час.
 
Контактний телефон. 
Більшість компаній ховають контакти у відповідний розділ, проте номер телефону є сенс розмістити на головній сторінці, вірніше - зробити його наскрізним. Це сподобається користувачам.
 
Нагороди, сертифікати, відгуки клієнтів 
Будь-яку інформацію, яка може підвищити довіру потенційних клієнтів варто ставити на ваш сайт. У той же час, у випадку з нагородами вже на внутрішній сторінці варто лаконічно розповісти, які заслуги компанії відзначені і яку перевагу завдяки цьому отримують клієнти.
 
Регіон роботи. 
Якщо діяльність компанії обмежена регіонально, варто перерахувати представництва. Це допоможе скоротити час користувачам і вбереже їх від розчарування, якщо виявиться, що їх влаштовують всі умови, але послуги або товари в потрібному місті не доступні.
І остання порада - що б Ви не розміщували на головній сторінці, стежте, на скільки екранів вона розтягується. Якщо блоки та інформація займуть більш 2-х екранів, цілком ймовірно, що до самого низу сторінки користувачі "доходити" не стануть. За різними даними, робити прокрутку лінуються від 50 до 85% відвідувачів. Нехай головна сторінка Вашого сайту буде настільки інформативною та функціональної, щоб її переглядали до кінця!
 
за матеріалами Віталія Шевельова, PR-менеджера агентства інтернет-реклами "Ідеал"

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цитати великих рекламістів

Що означає термін «классифайд» (класіфайд)?

Що таке копірайтинг?