Чим займається маркетолог в інтернеті?

Присутність в інтернеті = присутність на ринку. Така формула для багатьох сфер бізнесу - аксіома. Опіка сайту компанії давно перекочувала з обов'язків програмістів і IT-спеціалістів у посадові інструкції маркетологів. Але як слід опікуватися інтернет-тилами компанії, і що саме має робити маркетолог в Інтернеті?!
  
Поки одержимі інтернет-користувачі створюють ажіотаж і сіють паніку, поширюючи відео-ролики з підбіркою фактів про те, що нас ось-ось поглине кібер-простір, маркетологи беруть собі на озброєння найостанніші інтернет-тенденції.
Умовно всі дії маркетолога в мережі поділяються на вісім основних груп. 

1. Аналітика. 



Попередня і аналітична робота. 

  • Кабінетні маркетингові дослідження в інтернеті, збір аналітичних матеріалів. 
  • Аналіз сайтів і маркетингових стратегій конкурентів.
  • Розробка стратегії присутності в інтернеті, проектування сайту / групи сайтів. 
  • Проектування баз даних для обліку маркетингової інформації, форм звітності.
  • Формування семантичного поля і ядра бізнес-проекту (частотність запитів, «продаючі»та «іміджеві запити»). 
  • Вироблення стандартів безпеки та управління поштовими скриньками (адреси, групи, редіректи), шаблонів листів, стандартів ведення і зберігання листування. 
"Зворотний зв'язок" 
  • Якісний і кількісний аналіз відвідуваності, моделей поведінки відвідувачів. 
  • Аналіз продажів і зіставлення з маркетинговою активністю. 
  • Аналіз пошукових запитів на власних сайтах. 
  • Аналіз ефективності інтернет-каналу продажів методом «таємний покупець». 
  • Збір відгуків в інтернеті про власний бренд, товари, послуги. 

  
2. Створення сайтів 



Розробка веб-сайтів та формування контенту
  • Дизайн, розробка, супровід, розвиток сайтів.
  • Окремі сайти для вузьких сегментів аудиторії, подій, напрямів.
  • Написання авторського контенту для розвитку інформаційних повідомлень сайту.
  • Постійне нарощування контенту; від маркетингових до інформаційних повідомлень.
  • Проектування акцій, подій, спецпропозицій, орієнтованих на інтернет-аудіторію.
  • Переклад сайту на іноземні мови. 
  • Створення версій сайту для мобільних користувачів (pda). 
  • Використання систем тегів. 
  • Створення RSS-каналів, експорт через спеціалізовані RSS-агрегатори. 
  • Використання мультимедійних видів контенту - відео-презентації, підкасти. 
  • Розробка додатків для браузера - «віджети», «тулбари». 
Usability-інжиніринг 
  • Аналіз трафіку, поведінки відвідувачів сайту (системи статистики, логи, Google.Analitics). 
  • Аналіз пошукових запитів на сайті. 
  • Технічні засоби аналізу користувацьких властивостей сайту, проведення фокус-груп. 
  • Збір і аналіз відгуків відвідувачів. 

  
3. Системи взаємодії з клієнтами 



eCRM 

  • Використання екстранет-систем для створення персоніфікованих каналів взаємодії з клієнтами і партнерами.
  • Використання баз даних контактів, що відбулися,  для відправки індивідуальних і загальних повідомлень (свята, акції та спеціальні пропозиції, пропозиції на основі зроблених раніше покупок і т.д.). 
  • Проведення опитувань
E-Mail-маркетинг
  • Прямі e-mail розсилки комерційних пропозицій і рекламних повідомлень. 
  • Формування носіїв регулярної корпоративної інформації - новини, дайджести, огляди, газети тощо.
  • Формування баз даних користувачів (підписка на сайті, форми зворотного зв'язку, листування, FAQ,  і т.д.). 
  • Розміщення і просування корпоративних розсилок в загальнодоступних сервісах (subscribe.ru, mail.ru). 
  • Комерційне збільшення аудиторії розсилки (бази даних користувачів відповідного профілю). 
  • Поштовий спам. 

  
4. Робота з тематичними ресурсами і каталогами 



Робота з тематичними інтернет-ресурсами 

  • Реєcтрація, розміщення, актуалізація інформації про компанію.
  • Публікація новин, прес-релізів.
  • Розміщення каталогу товарів, прайс-листів, новинок, спецпропозицій, фотогалерей і т.д.
  • Публікація авторських статей.
  • Розміщення рекламних повідомлень на електронних дошках об'яв. 
  • Моніторинг електронних тендерів, розміщення заявок. 
  • Спонсорська та експертна підтримка заходів. 
Розміщення інформації на загальнотематичних порталах 
  • Он-лайн бізнес-довідники («жовті сторінки»). 
  • Розміщення інформації на wiki-pecypcax (наприклад, wikipedia). 
  • Розміщення прайс-листів на універсальних торговельних майданчиках та сервіси порівняння цін (Yandex.Market). 
  
5. Реклама і рекламні компанії в мережі 

Інтернет-реклама

  • Розробка креативу та рекламних носіїв.
  • Медіа-планування. 
  • «Іміджева» і «продаюча» реклама.
  • Контекстно-залежна реклама.
  • Медіаносії: текст, графіка, анімація, відео.
  • Реклама на віджетах та в сервісах миттєвих повідомлень. 
  • Рекламні статті. 
  • Контроль і коректування ходу кампанії, оцінка ефективності. 
  
6. Присутність в соціальних мережах / блогах 

Просування в спільнотах

  • Створення спільнот на власних ресурсах.
  • Організація та експертна підтримка власних форумів.
  • Проведення опитувань, комунікація з їх учасниками, публікація результатів.
  • Реклама та інформаційні повідомлення в соціальних мережах і тематичних поштових розсилках (з урахуванням профілів учасників). 
  • Офіційні відповіді і коментарі в спеціалізованих форумах і блогах. 
  • «Партизанський / прихований» маркетинг. 
  • Ведення корпоративних блогів і мікроблогів. 
  • Забезпечення присутності компанії в професійних спільнотах. 
  
7. Іміджеве просування та PR 

Іміджеве просування і PR

  • Підбір цільових майданчиків, формування бази контактів і вимог ЗМІ. 
  • Експертні коментарі, інтерв'ю, статті, аналітика за профілем діяльності. 
  • Формування, розміщення та розсилка ЗМІ прес-релізів по найбільш значущих подіях. 
  • Участь (і лобіювання) в інтернет-конкурсах, рейтингах і т.д. 
  • Розробка і проведення конкурсів.
  • Просування інформації про спонсорські, благодійні та соціально-спрямовані проекти.
  • Пошукове просування по іменах лідерів.
  • Просування документів з позитивною інформацією на чужих сайтах.
  • Моніторинг і протидія негативній інформації.
  • Інтеграція повідомлень кадрової служби з просуванням бренду (employment branding). 
  • Спонсорська та інформаційна підтримка виставок, подій, некомерційних інтернет-проектів. 
Купівля трафіку і партнерські програми 
  • Вірусний маркетинг. 
  • Маркетинг подій. 
  • Он-лайн ігри. 
  
8. Пошукова оптимізація і просування 



Пошукова оптимізація (SEO) і просування в пошукових системах 

  • Вивчення алгоритмів пошукових роботів.
  • Контроль і поліпшення коректною та вигідною індексацією сайту роботами пошукових систем - усунення помилок, настройка відгуків сервера і т.д.
  • Коректування і розвиток «семантичного поля». 
  • Проектування / коригування інформаційної та посилальної структури веб-сайтів.
  • Оптимізація текстів.
  • Тематичний обмін посиланнями. 
  • Використання можливостей «регіонального пошуку» (localsearch). 
  • Купівля зовнішніх посилань. 
На перший погляд, такий обсяг робіт може здатися нереальним і нездійсненним. Насправді, тут наводиться найбільш повний комплекс дій, які можна здійснити в інтернеті. Вироблення стратегії поведінки в інтернеті кожної окремої компанії проводиться, відповідно, індивідуально, з урахуванням особливостей бізнесу - на якісь з перерахованих методів робиться акцент, застосування інших відкладається до «кращих часів».

За матеріалами searchengines.ru

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цитати великих рекламістів

Що означає термін «классифайд» (класіфайд)?

Що таке копірайтинг?