Чим займається маркетолог в інтернеті?
Присутність в інтернеті = присутність на ринку. Така формула для багатьох сфер бізнесу - аксіома. Опіка сайту компанії давно перекочувала з обов'язків програмістів і IT-спеціалістів у посадові інструкції маркетологів. Але як слід опікуватися інтернет-тилами компанії, і що саме має робити маркетолог в Інтернеті?!
Поки одержимі інтернет-користувачі створюють ажіотаж і сіють паніку, поширюючи відео-ролики з підбіркою фактів про те, що нас ось-ось поглине кібер-простір, маркетологи беруть собі на озброєння найостанніші інтернет-тенденції.
Умовно всі дії маркетолога в мережі поділяються на вісім основних груп.
1. Аналітика.
Попередня і аналітична робота.
2. Створення сайтів
Розробка веб-сайтів та формування контенту
3. Системи взаємодії з клієнтами
eCRM
4. Робота з тематичними ресурсами і каталогами
Робота з тематичними інтернет-ресурсами
5. Реклама і рекламні компанії в мережі
Інтернет-реклама
6. Присутність в соціальних мережах / блогах
Просування в спільнотах
7. Іміджеве просування та PR
Іміджеве просування і PR
8. Пошукова оптимізація і просування
Пошукова оптимізація (SEO) і просування в пошукових системах
За матеріалами searchengines.ru
Поки одержимі інтернет-користувачі створюють ажіотаж і сіють паніку, поширюючи відео-ролики з підбіркою фактів про те, що нас ось-ось поглине кібер-простір, маркетологи беруть собі на озброєння найостанніші інтернет-тенденції.
Умовно всі дії маркетолога в мережі поділяються на вісім основних груп.
1. Аналітика.
Попередня і аналітична робота.
- Кабінетні маркетингові дослідження в інтернеті, збір аналітичних матеріалів.
- Аналіз сайтів і маркетингових стратегій конкурентів.
- Розробка стратегії присутності в інтернеті, проектування сайту / групи сайтів.
- Проектування баз даних для обліку маркетингової інформації, форм звітності.
- Формування семантичного поля і ядра бізнес-проекту (частотність запитів, «продаючі»та «іміджеві запити»).
- Вироблення стандартів безпеки та управління поштовими скриньками (адреси, групи, редіректи), шаблонів листів, стандартів ведення і зберігання листування.
- Якісний і кількісний аналіз відвідуваності, моделей поведінки відвідувачів.
- Аналіз продажів і зіставлення з маркетинговою активністю.
- Аналіз пошукових запитів на власних сайтах.
- Аналіз ефективності інтернет-каналу продажів методом «таємний покупець».
- Збір відгуків в інтернеті про власний бренд, товари, послуги.
2. Створення сайтів
Розробка веб-сайтів та формування контенту
- Дизайн, розробка, супровід, розвиток сайтів.
- Окремі сайти для вузьких сегментів аудиторії, подій, напрямів.
- Написання авторського контенту для розвитку інформаційних повідомлень сайту.
- Постійне нарощування контенту; від маркетингових до інформаційних повідомлень.
- Проектування акцій, подій, спецпропозицій, орієнтованих на інтернет-аудіторію.
- Переклад сайту на іноземні мови.
- Створення версій сайту для мобільних користувачів (pda).
- Використання систем тегів.
- Створення RSS-каналів, експорт через спеціалізовані RSS-агрегатори.
- Використання мультимедійних видів контенту - відео-презентації, підкасти.
- Розробка додатків для браузера - «віджети», «тулбари».
- Аналіз трафіку, поведінки відвідувачів сайту (системи статистики, логи, Google.Analitics).
- Аналіз пошукових запитів на сайті.
- Технічні засоби аналізу користувацьких властивостей сайту, проведення фокус-груп.
- Збір і аналіз відгуків відвідувачів.
3. Системи взаємодії з клієнтами
eCRM
- Використання екстранет-систем для створення персоніфікованих каналів взаємодії з клієнтами і партнерами.
- Використання баз даних контактів, що відбулися, для відправки індивідуальних і загальних повідомлень (свята, акції та спеціальні пропозиції, пропозиції на основі зроблених раніше покупок і т.д.).
- Проведення опитувань.
- Прямі e-mail розсилки комерційних пропозицій і рекламних повідомлень.
- Формування носіїв регулярної корпоративної інформації - новини, дайджести, огляди, газети тощо.
- Формування баз даних користувачів (підписка на сайті, форми зворотного зв'язку, листування, FAQ, і т.д.).
- Розміщення і просування корпоративних розсилок в загальнодоступних сервісах (subscribe.ru, mail.ru).
- Комерційне збільшення аудиторії розсилки (бази даних користувачів відповідного профілю).
- Поштовий спам.
4. Робота з тематичними ресурсами і каталогами
Робота з тематичними інтернет-ресурсами
- Реєcтрація, розміщення, актуалізація інформації про компанію.
- Публікація новин, прес-релізів.
- Розміщення каталогу товарів, прайс-листів, новинок, спецпропозицій, фотогалерей і т.д.
- Публікація авторських статей.
- Розміщення рекламних повідомлень на електронних дошках об'яв.
- Моніторинг електронних тендерів, розміщення заявок.
- Спонсорська та експертна підтримка заходів.
- Он-лайн бізнес-довідники («жовті сторінки»).
- Розміщення інформації на wiki-pecypcax (наприклад, wikipedia).
- Розміщення прайс-листів на універсальних торговельних майданчиках та сервіси порівняння цін (Yandex.Market).
5. Реклама і рекламні компанії в мережі
Інтернет-реклама
- Розробка креативу та рекламних носіїв.
- Медіа-планування.
- «Іміджева» і «продаюча» реклама.
- Контекстно-залежна реклама.
- Медіаносії: текст, графіка, анімація, відео.
- Реклама на віджетах та в сервісах миттєвих повідомлень.
- Рекламні статті.
- Контроль і коректування ходу кампанії, оцінка ефективності.
6. Присутність в соціальних мережах / блогах
Просування в спільнотах
- Створення спільнот на власних ресурсах.
- Організація та експертна підтримка власних форумів.
- Проведення опитувань, комунікація з їх учасниками, публікація результатів.
- Реклама та інформаційні повідомлення в соціальних мережах і тематичних поштових розсилках (з урахуванням профілів учасників).
- Офіційні відповіді і коментарі в спеціалізованих форумах і блогах.
- «Партизанський / прихований» маркетинг.
- Ведення корпоративних блогів і мікроблогів.
- Забезпечення присутності компанії в професійних спільнотах.
7. Іміджеве просування та PR
Іміджеве просування і PR
- Підбір цільових майданчиків, формування бази контактів і вимог ЗМІ.
- Експертні коментарі, інтерв'ю, статті, аналітика за профілем діяльності.
- Формування, розміщення та розсилка ЗМІ прес-релізів по найбільш значущих подіях.
- Участь (і лобіювання) в інтернет-конкурсах, рейтингах і т.д.
- Розробка і проведення конкурсів.
- Просування інформації про спонсорські, благодійні та соціально-спрямовані проекти.
- Пошукове просування по іменах лідерів.
- Просування документів з позитивною інформацією на чужих сайтах.
- Моніторинг і протидія негативній інформації.
- Інтеграція повідомлень кадрової служби з просуванням бренду (employment branding).
- Спонсорська та інформаційна підтримка виставок, подій, некомерційних інтернет-проектів.
- Вірусний маркетинг.
- Маркетинг подій.
- Он-лайн ігри.
8. Пошукова оптимізація і просування
Пошукова оптимізація (SEO) і просування в пошукових системах
- Вивчення алгоритмів пошукових роботів.
- Контроль і поліпшення коректною та вигідною індексацією сайту роботами пошукових систем - усунення помилок, настройка відгуків сервера і т.д.
- Коректування і розвиток «семантичного поля».
- Проектування / коригування інформаційної та посилальної структури веб-сайтів.
- Оптимізація текстів.
- Тематичний обмін посиланнями.
- Використання можливостей «регіонального пошуку» (localsearch).
- Купівля зовнішніх посилань.
За матеріалами searchengines.ru
Коментарі
Дописати коментар