Тренди молодіжного маркетингу

Міжнародна мережа агентств молодіжного маркетингу Youth Research Partners, опублікувала свій черговий звіт про актуальні тенденції в сфері молодіжного маркетингу. 
  
Звіт складається з п'яти частин і налічує понад 200 слайдів, в яких відображені 50 ключових трендів, що проявилися по всьому світу протягом останніх 10 років. 
  
У першій частині звіту представлені наступні тренди: 
  
1. Пост-мобільне покоління (The post-mobile generation) 
Пройшли часи, коли молодь замислювалася, яким чином вона має доступ до мережі, будь то доступ через мобільний телефон, стаціонарний комп'ютер або щось ще. Мобільність стає функцією за замовчуванням, і в свідомості молодих людей стираються грані між варіантами входу в інформаційний простір. 
  
Сьогодні ми знаходимося на тому рівні, коли потрібно прагнути до більш інтегрованого медіа-підходу. 
Мобільний телефон перестав бути новим маркетинговим інструментом. У цілому бренди фокусуються на тих варіантах, за допомогою яких мобільник може підтримувати всі інші канали комунікації і робити їх більш ефективними. 
  
2. 
Соціальні інновації (Social innovation) 
Соціальне мислення - це в першу чергу те, яким чином ми сприймаємо інновації при розробці продукту. Будь-яка інновація повинна створюватися не як данина моді на креативність, а для задоволення соціальних потреб. Нововведення повинні з'являтися з необхідності, з метою поліпшити способи спілкування зі споживачем. 
  
Сьогодні часто упускається момент, коли нововведення вноситься самою молоддю. 
Дуже часто способи споживання різних товарів чи послуг в корені відрізняються від тих, які намагався впровадити виробник. Відслідковувати подібні інсайти і залучати молодь до взаємодії - ось шлях для побудови комунікацій майбутнього. 
  
3. 
«Джагаат» («Jugaad») 
Джагаат - назва області в Індії, відомої прагненням тамтешньої молоді до ремонту техніки своїми руками. 
  
Все рухається до того, що в найближчі роки кількість «мобільної» молоді в сільській місцевості буде стрімко рости. 
Переважно ними стануть люди, які заробляють менше 100$ на місяць. Поки це вільна ніша, і успіх роботи з даною аудиторією буде залежати від правильності побудови діалогу з нею. 
  
  
4. 
Основний світ - «третій» світ (First world is third world) 
У країнах Європи та Америки на мобільний телефон дивляться в основному як на іграшку, а в Африці - як на ефективний інструмент побудови комунікації для вирішення соціальних проблем (наприклад, наркозалежності, організованої злочинності (банд), СНІДу). 
Те, що вже спрацювало в країнах третього світу, можна використовувати і в інших державах з розвиненою економікою. 
  
Варто також врахувати, що країни третього світу займають лідируючі місця в поширенні інновацій - від рахунків за послуги мобільного зв'язку до використання веб-додатків, твіттера , тощо. 
  
5. 
«Авторитет градієнта» (The authority gradient) 
«Авторитет градієнта» - передбачає віддалення виробника або рекламіста від споживача. Це поняття можна описати таким реченням: «Ми знаємо краще, ніж наш молодий споживач». 
Деякі виробники вважають, що споживач сам не знає, чого хоче, і що побудова діалогу з ним - це марна трата часу. У таких компаніях інноваційний продукт - це продукт якогось «генія», і він відірваний від реальних потреб молоді. У той же час ми можемо бачити, якого успіху домагалися продукти, які дійсно були потрібні молодим людям (Facebook, SMS, MP3s і т.д.). 
  
6. 
Зворотній зв'язок (Feedback loops) 
Чим менше часовий проміжок між запуском новинки і зворотним зв'язком зі споживачем, для якого вона запускається, тим більше шансів на успіх просування цієї інновації в широкі кола населення. 
Найкращим способом підтримки нововведення є створення платформи з мінімальною дистанцією між інноваціями та споживачами. 
  
7. 
«Молодіжний джерело» (Youthsourcing) 
Даний тренд включає в себе побудову партнерських відносин між брендом і молоддю. 
Будуючи свої стосунки з молодим поколінням за принципом діалогу, можна за допомогою самого споживача поліпшити як сам продукт, так і імідж бренду. 
  
Сьогодні молодих споживачів запитують, що вони думають уже про фінальну версію продукту. 
Набагато більшого результату можна домогтися в тому випадку, якщо залучати молодь на більш ранніх етапах, і залучити її в процес створення того чи іншого продукту, іміджу. 
  
8. 
Ера відкриттів (The age of discovery) 
Ера відкриттів означає: приходить час розуміння, що роль маркетологів полягає зовсім не в тому, щоб нав'язати продукт споживачеві. 
Набагато ефективніше побудувати процес просування таким чином, щоб продукт ставав особистим відкриттям для молоді. Молодому поколінню приємніше знаходити щось нове і самостійно формувати свою думку і ділитися нею з друзями, а не слухати про плюси продукту від незнайомих людей. 
  
9. 
Позитивна адаптація (Positive deviance) 
Скрізь є молоді люди, які намагаються змінити Ваш продукт. 
Це загроза? Для багатьох - так, і вони прагнуть убезпечити свої бренди від цього. Але для мудрих брендів це трамплін - найбільш ефективна платформа розвитку продукту. Адже якщо молодь міняє Ваш продукт, значить, він їй цікавий. Чому ж не адаптувати цей продукт під неї? У такому випадку Ви вже не нав'язуєте свій продукт, а взаємодієте зі своїм споживачем, враховуючи його реальні потреби. Яскравим прикладом подібної підтримки може послужити «проблема» «Кока-коли» і «Ментос». На розсуд громадськості була викинута  інформація про нібито небезпечне поєднання при споживанні цих товарів разом. Рішення було простим і геніальним. Був відкритий науковий інститут для вивчення даного питання. У результаті ми отримали мільйони молодих людей, що влаштовують «кокакольні» фонтани по всьому світу. 
  
10. 
Маркетинг - розвиток продукту (Product development is marketing) 
Традиційно за розробку продукту та його просування відповідають різні підрозділи компанії. 
Однак просунуті бренди інтегрують ці напрямки в одне. 
Для створення та впровадження продукту залучаються молоді люди, які в майбутньому мають стати його споживачами. Беручи участь у розробці, потенційні споживачі відчувають свою причетність до бренду і стають його шанувальниками ще до початку виробництва. Якщо правильно побудувати комунікацію з цими людьми, вони зможуть стати адвокатами вашого бренду і найкращим чином донести повідомлення до свого кола спілкування. Подібні методики звільняють від витрат на додаткові дослідження, на дорогі рекламні кампанії. «Посланці» бренду стануть свого роду рекламними носіями і будуть залучати нових прихильників вашого продукту.


за матеріалами Youth Research Partners

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цитати великих рекламістів

Що означає термін «классифайд» (класіфайд)?

Що таке копірайтинг?