Мерчендайзинг-бук (merchandising book)


Мерчендайзинг-бук -  це корпоративний документ «Концепції мерчендайзингу» у формі брошури, що регламентує: 

- Для магазинів: планування, товарне сусідство, зонування, торговельне обладнання, освітлення, дизайн торгового залу, асортиментну матрицю, систему орієнтування та викладку. 
- Для постачальників: місце в торговому залі, запас продукції, необхідний асортимент, частку поличного простору, і мерчендайзинговим планограмам для кожного виду магазинів, до яких компанія здійснює поставки своєї продукції. 

Для чого потрібен мерчендайзинг-бук магазинах? 

Перш за все це керівництво для створення за образом і подобою одного успішного магазину цілої роздрібної торгової мережі. 
Це простий спосіб клонування технології. 

Завдання, які вирішуються роздрібною торгівлею за допомогою грамотної концепції мерчендайзингу і мерчендайзинг-бук: 

Повний і збалансований асортимент 
Економія часу за допомогою детального аналізу 
Запобігання нестачі товару 
Збільшення продажів і прибутку 
Розміщення лідерів продажів на найбільш вигідних місцях 
Візуальна оптимізація поличного простору 
Зразковий склад брошури для магазину непродовольчої групи: 

1-й етап. 
Планування магазину і вивіска. 

1. 
Планування залу. Схема. Вид зверху. 
2. 
Зональна зображення груп товарів на плані. 
3. 
Колірна гамма торгового залу. 
4. 
Схема вхідної групи. Схема вивіски. Схема вітрини. 
5. 
Схема розташування товару вздовж стін. 

2-й етап. 
Торговельне обладнання. 

6. 
Рекомендовані види торговельного обладнання, габарити, кольору. 

3-й етап. 
Рекламні матеріали. 

7. 
Великогабаритні рекламні матеріали - зразки у вигляді схем. 
8. 
Цінники, мобайли, шелфорганайзери та шелфтокери, стікери - зразки, розміри. 
9. 
Правила створення рекламних матеріалів - кольори, розміри, шрифти. 

4-й етап. 
Мерчендайзинг в торговій точці. 

10. 
Правила розташування товару на полицях. Кращі місця. 
11. 
Організація настінних дисплеїв 
12. 
Організація підлогових дисплеїв 
13. 
Правило розбивки довгих ліній торговельного обладнання 
14. 
Лінія «сприятливого враження» торговельного обладнання. 
15. 
Створення видимості руху товару. 
16. 
Списки продуктів, що прикріплюються до торгового обладнання 
17. 
Поведінка покупця. Як покупець оглядає торговий зал. Золота лінія. 
18. 
Правила оформлення кутів. 
19. 
Правила оформлення вхідної зони. 
20. 
Управління потоком покупців всередині магазину. 
21. 
Раціональне використання торгового залу. Скільки коштує площа залу. Формули ефективності. 

5-й етап. 
Оформлення брошури. Друк. 

Можливе виконання брошури для мерчендайзерів. 

У форматі журналу 
У форматі кишенькового блокнота 
Приблизний зміст мерчандайзинг-бук для магазинів одягу та білизни (Фірмові стандарти представлення товару) 

1. 
Екстер'єр 
2. 
Вивіска. 
3. 
Вітрини 
4. 
Двері 
5. 
Дизайн інтер'єру та освітлення. 
6. 
Музичне оформлення 
7. 
Ароматичне оформлення 
8. 
Одяг продавців 
9. 
Планування торгового простору. 
10. 
Принципи розташування ключових елементів торгового залу. 
11. 
Зонування базових і додаткових (супутніх) асортиментних груп. 
12. 
Принципи зонування асортиментних груп в торговому залі. 
13. 
Зонування основних і додаткових асортиментних груп в торговому залі 
14. 
Види і параметри торгового обладнання 
15. 
Принципи розробки торгового устаткування. 
16. 
Види торговельного обладнання. 
17. 
Манекени. 
18. 
Презентація товару (викладка) 
19. 
Принципи викладення. 
20. 
POS - матеріали (локальна невербальна реклама на місці продажу). 
21. 
Принципи організації комплексу POS - матеріалів в торговому просторі. 

Можливе виконання брошури для мерчендайзерів. 

У форматі журналу 
Для чого потрібен мерчендайзинг-бук постачальникам і виробникам? 

Це повне детальне керівництво, яке допомагає навчати нових мерчендайзерів вирішення завдань безпосередньо на місці продажу - в магазинах. 

Завдання, які вирішуються виробниками шляхом впровадження концепції мерчендайзингу і мерчендайзинг-бук: 

Повний і збалансований портфель продуктів 
Зниження та запобігання браку товару 
Збільшення обороту 
Підвищення прибутковості та рентабельності портфеля 
Отримання найкращого місця на полицях 
Зміст мерчендайзинг-буку постачальника і виробника: 

Опис торгових каналів. 
(Типи магазинів в яких ми просуваємо продукцію) 
Характеристики типових точок продажу (Опис способу представлення товару, тобто полки, кошики, вішалки та ін) 
Опис пріоритетних місць на точці продажу і в торговому залі (Пояснення персоналу яких саме місць варто домагатися для розміщення продукції) 
Правила побудови додаткових точок продажу (Де розміщувати і що викладати у яких торгівельних каналах) 
Концепція мерчендайзингу компанії (Приведення цілей з мерчендайзингу в кількісний вид по кожному торговому каналу) 
Пріоритетні позиції в асортименті компанії (Поділ асортименту компанії на пріоритетний і додатковий за правилом Паретто 20/80) 
Схеми типових викладок продукції в різних торговельних каналах (складання схематичних планограмам по кожному торговому каналу, складання ілюзорних планограмам з фото продукції для контролю поєднання кольорів) 
Правила розміщення рекламних матеріалів (Опис рекламного матеріалу компанії та правила розміщення кожного виду матеріалу в різних торгових каналах) 
Правила розміщення товарів-новинок (Опис стратегій розміщення по всіх торгових каналах) 
Опис етапів візиту до клієнта (Детальний опис механізму продажу і точних обов'язків мерчендайзера, посадові інструкції, форми звітності) 
Приклад презентації концепції мерчендайзингу клієнту 
Можливе виконання брошури для мерчендайзерів. 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цитати великих рекламістів

Що означає термін «классифайд» (класіфайд)?

Що таке копірайтинг?