Тренди веб-дизайну 2012

У 2012 році традиційний веб-дизайн стане наближеним до «мобільного» інтерфейсу і позбудеться стереотипів минулого. Сьогодні вийти на вулицю без мобільного гаджета - значить, зробити страшний соціальний гріх - «не бути на зв'язку», не мати доступу до інтернету в будь-який час і в будь-якому місці. При порушенні Вам загрожує заслужена тотальна обструкція з боку начальства, колег, родини. 
Напевно, наступаючий 2012 за ступенем очікуваності, передчуття змін зіставимий, хіба що, з десятирічної давності «Міленіумом». І справа тут не стільки в неясному майбутньому російської державності, не в похмурих апокаліптичних прогнозах by Еммеріх & майя, скільки в тому, що те футуристичне майбутнє, яким його собі уявляли наші бабусі й дідусі півстоліття тому, нарешті повноправно наступає. І нехай ми як і раніше щодня стоїмо в пробках, а не розсікаємо по просторахи Всесвіту, замість контакту з прибульцями маємо на кожному кроці контакти з прибульцями з південних країн, а технічний прогрес так і не звільнив нас від 8-ми годинного робочого дня, - ми стаємо єдиним інформаційним суспільством.
Згадайте ті дрімучі часи, коли інтернет вважався середовищем, куди можна було вибиратися із суворої реальності лише час від часу; де було безліч спокус для морально незміцнілих юзерів, на довгий час закріпили за інтернетом положення «місця бруднішого за Москву-ріку» для гіків. Зараз інтернет помітно очистився і з солодкого забороненого плоду перетворився в базову потребу вільної, різнобічно розвиненої, впевненою в собі і своїх правах особистості. Особистості, яка хоче мати доступ до інтернету в будь-який час і в будь-якому місці, завжди знає, що і де шукати, і звикла, що середовище пристосовується до її запитів, а не особистість - до обмежень середовища. Все це повною мірою проявляється в трендах веб-дизайну наступного року, який буде мобільним; що виходить за рамки тільки там, де потрібно; лаконічним і адаптивним.
Але - про все детальніше.
Тотальна мобілізація
Сьогодні вийти на вулицю без мобільного гаджета - значить, зробити страшний соціальний гріх - «не бути на зв'язку», не мати доступу до інтернету в будь-який час і в будь-якому місці. При порушенні Вам загрожує заслужена тотальна обструкція з боку начальства, колег, родини.  «Та не забудь ти свій гаджет» вбирається з молоком матері, фіксується як рефлекс. Ми звикаємо до того, що гаджет стає нашим персональним пропуском у світ широкого кола спілкування. З активним проникненням на ринок мобільного інтернету цей світ розшириться багаторазово. Трохи цифр:
25% - рівень проникнення смартфонів у Росії72% власників смартфонів використовують свій гаджет для перегляду сайтів77% власників смартфонів не виходять з дому без гаджета72% вважають, що сайти повинні бути адаптовані для мобільних пристроївУ 2012 році кожен п'ятий буде шукати інформацію в інтернеті через гаджет.(Джерела: www.ourmobileplanet.com і http://searchengineland.com/report-mobile-to-account-for-22-percent-of-search-revs-next-year-100685)
Сайти 2012 року будуть спроектовані таким чином, щоб однаково добре виглядати на екранах різного розміру. І в цьому їм допоможе спеціальний тип верстки - так званий responsive web design.
Про нього говорилося вже багато (чого тільки варті означення «чуйний», «чутливий», «реагуючий»). Сенс його в тому, що сайт самостійно визначає розмір екрану відтворюючого пристрою і відображає сторінку в оптимальному вигляді, змінюючи розмір, положення і вміст елементів. У 2012 році цей підхід до верстки повинен стати загальновживаним.
Перевірити, наскільки це вірно, можна буде просто - скорочуйте вікно браузера і стежте за змінами. Бачите «еволюцію» сайту з «десктопной» версії до «планшетної» і далі до «мобільної»? - Сайт відповідає часу. Сайт «обрізається» справа? - Шукайте його «мобільну» версію. Якщо і такої немає - це серйозний привід задуматися його творцям.
Більше 3D
Інтернет не дуже активно використовував 3D-ефекти, оскільки більше орієнтувався на читачів, ніж глядачів. У наступному році картина зміниться - інтерес до тривимірної графіки помітно зросте. Ні, не варто очікувати ренесансу обертових слів, кубиків та інших НЛО з арсеналу творців скрінсейверів. Двоїтися і троіться в очах також не буде (хіба що відразу після НР), а ось тіней і текстур, що створюють «глибину» зображення, на екранах додасться. Активно будуть задіюватися передній і задній план: одні об'єкти будуть «ближче», інші «далі»; взаємодіяти вони будуть по реалістичних фізичних законах; переміщатися - за законами перспективи. Буде більше 3D-моделей об'єктів і простору. Радує, що для всіх цих чудес одягати 3D-окуляри поки не доведеться.
Менше «флеша»
Флеш надзвичайно популярний серед веб-дизайнерів, і вони швидше почнуть копати траншею ложкою, ніж відмовляться від роками відпрацьованої технології. Але безглуздо заперечувати очевидне - флеш вже себе вичерпав, в «мобільному» майбутньому йому вже немає місця. Так що, якщо для чого кінець світу неминуче і настане, то цим «щасливчиком» буде флеш. Його місце займуть молоді й амбітні - CSS3 і HTML5.
Замість тексту - інфографіка
Інфографіка - це графічний спосіб подачі інформації, даних і знань, заснований на ... blah blah blah. Суцільні букви - важко для сприйняття, особливо коли текст не задіює уяву. Тому хороші копірайтери пишуть текст, розбавлений живими прикладами. Або замість них наймають хороших дизайнерів, які замість тексту малюють наочні ілюстрації.
Підтримка шрифтів
Втомилися від простоти Arial? Будь ласка! Насолоджуйтесь витонченими засічками Times'a. Теж набридло? А чи не занадто ви вередливі? Приблизно так було раніше.Зараз у бібліотеці шрифтів Google з'явилися сотні оптимізованих під веб шрифтів, легко вбудовуються в таблиці стилів. Так що наступного року дизайнери помітно урізноманітнять подання текстів на сайтах. Що ніяк не скасовує значення інфографіки!


Меню в декілька стовпців
У 2012 році почнеться глобальна зміна - «мобільний» інтерфейс стане чинити серйозний вплив на традиційний веб-дизайн. Стандартні «горизонтальні» і вертикальні моделі навігації доповняться матричної моделлю, яка доведе своє право на існування.
Інформації в інтернеті багато, часу мало - не «зачепивши» увагу користувача в перші миті його перебування на сайті, можна очікувати, що він просто закриє вкладку.Тому іноді можна буде винести розділи другого рівня відразу на головну сторінку. Коли їх досить багато, стандартний горизонтальний тип навігації стає зім'ятим і перевантаженим, напрошуючись на те, щоб «виплюнути» «менш потрібний» розділ з основного меню. А то і зовсім зробити меню в боковій колонці. Однак, якщо в соціальних мережах це прижилося, на всіх інших сайтах користувач як і раніше очікує побачити основні розділи десь вгорі сторінки. У 2012 році веб-дизайнери будуть вирішувати це протиріччя просто. Просто порушуючи звичну сітку сайту і розміщуючи пункти меню, за аналогом меню в гаджетах, у кілька колонок. Досвід показав, що це зовсім не страшно - нова модель навігації цілком життєздатна і гарно сприймається користувачами.
Ця реформа стандартної навігації істотно збагатить ідеями дизайнерські рішення сайтів: можна зробити лише дві колонки по центру і тим самим зробити меню елегантно лаконічним, можна розмістити розділи в чотири колонки навколо логотипу - і додати меню сувору функціональність. Головне - перед вами, всьому достатньо місця, всі щасливі.
З іншого
Серед того, що ще оголошують трендами майбутнього року, запам'яталося таке:
- Фіксоване меню навігації
Не нове, але з новою подачею. Туди можна винести допоміжні іконки, заради яких не будеш скролити весь сайт - додати в закладки, перейти в групу в соціальній мережі, написати через форму зворотного зв'язку. Це не тренд, просто буває зручно мати доступ до цих опцій в будь-який момент часу в один клік.
- Круги
З'являються не тільки в полях і не тільки під очима, але, виявляється, ця форма стає популярною у веб-дизайні. Дивно називати це трендом, але можливо і тут має місце вплив мобільних технологій - у століття сенсорних екранів веб-дизайн «округлюється» під натисканням пальців.
- Декоративні стрічки
Можливо, серед веб-дизайнерів стало більше дівчат. Іншого пояснення цьому феномену немає.
- QR-коди
Хочете виділитися? Використовуйте на сайті QR-коди. Або пофарбуйте волосся в червоний колір.
Які можна підвести підсумки? У 2012 році традиційний веб-дизайн стане наближеним до «мобільного» інтерфейсу, позбавиться від стереотипів минулого, поставить на перше місце якість сприйняття і зручність користування інформацією, стане більш кастомізованим під запити конкретного користувача, позбавить від чорнової роботи по донастройці засобів відтворення (драйвери, оновлення ПЗ, розширення екрана). Зовні він стане простішим, але за цією оманливою простотою стоятиме продуманість і серйозна технологічна база.
Новий рік обіцяє бути багатим на інновації. Є відчуття, що ми на порозі нового «золотого століття» технологій. Будемо сподіватися, ці технології принесуть людині тільки користь.


За матеріалами статті Євгенія Поталіна з e-xecutive.ru

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цитати великих рекламістів

Що означає термін «классифайд» (класіфайд)?

Що таке копірайтинг?