12 типів архетипу бренду

Що змушує людей прив'язуватися до бренду? У відповіді на це питання намішано набагато більше психології, ніж можна було б подумати. Чому люди стоять у величезних чергах з самого ранку, просто щоб першими протиснутися в двері і купити новинку? Звичайно, тут є частка маркетингу, лояльності до бренду, але крім цього на відношення до бренду сильно впливають архетипи бренду. Вони були продумані і розроблені командою професіоналів, які точно знали, що роблять задовго до відкриття магазину або запуску веб-сайту.


Якщо сісти і задуматися, чому ми вважаємо певні бренди кращими за інших, то можна виявити певну закономірність. Швидше за все, у ваших улюблених брендів той же архетип. Все це - основи психології бренду. У статті розбераємо 12 основних архетипів брендів: як вони впливають на маркетинг, що можна підправити, щоб краще передати своє послання, і як в цьому допоможуть візуальні засоби. З одного боку, ви більше дізнаєтесь як маркетолог, а з іншого - будете більш підковані як потенційний клієнт.

Згідо Вікіпедії архетип - це:

Архети́п (грец. άρχή (arche) — початок і грец. τυπος (typos) — тип, образ; прототип, проформа) — прообраз, початковий образ, ідея, первісна форма для наступних утворень. Це поняття, що походить від традиції платонізму і грає головну роль у «аналітичній психології», розробленої Юнгом, що вплинула на сучасну культурологію. У філософії Платона під архетипом розумівся осяжний розумом зразок, «ейдос», у схоластів — природний образ, відбитий у розумі, в Августина Блаженного — споконвічний образ, що лежить в основі людського пізнання.

Звідки походять архетипи в брендінгу?

Основою для твердження послужили базові архетипи, сформульовані Карлом Юнгом. А сама концепція архетипів стосовно брендів і маркетингу була розроблена в 2001 році Керол Пірсон і Маргарет Марк. Зараз їх трактування 12 архетипів брендінгу загальноприйнята і широко використовується в маркетингу.



Кому взагалі потрібні архетипи бренду?

Розуміння архетипів грає важливу роль в сприйнятті вашого бренду або компанії. Архетипи можна застосовувати в маркетингу незалежно від сфери діяльності.

У кожного архетипу свої цінності і навіть риси характеру. Деякі бренди поєднують по декілька архетипів, але найбільші і найвідоміші вибирають один і втілюють в життя свою стратегію, орієнтуючись в своїх маркетингових діях на єдиний архетип.

Перш за все, архетип бренду повідомляє клієнтам і покупцям, хто ви, чим ви займаєтеся, чому ви цим займаєтеся і чим ви відрізняєтеся від інших. Тобто, крім іншого, архетип допомагає вам виділятися на тлі конкурентів. Розуміння архетипу відбивається не тільки в стилі мови, в стилі викладу текстів, а й в візуальних елементах, складових частина стратегії.





1. Простодушний

Відомі бренди: Dove, Red Cross, Nintendo

Мета: бути щасливим

Стратегія: весь час поступати правильно

Типи зображень, що працюють для архетипу Простодушний: Люди шукають у вас творчого натхнення, так що покажіть свіою грайливу вдачу і позитивний настрій за допомогою яскравих, сонячних картинок; дайте людям можливість запам'ятати вас в позитивному світлі.










2. Шукач

Відомі бренди: The North Face, GOpro, Jeep

Мета: жити більш «природнім», самобутнім життям

Стратегія: залишити нудьгу, відправитися на пошуки нових вражень і збагатити свій досвід

А ваш бренд прагне звільнитися від норм і правил та знайти нове значення свободи?

Типи зображень, що працюють для архетипу Шукач: Найчастіше бренди використовують ретельно підібрані, симетричні фотографії, що демонструють активну і цікаву сторону своєї компанії: Знімки в стилі лайфстайл з людьми в різних ситуаціях, з людьми під час якихось активних занять.










3. Мудрець

Відомі бренди: NASA, Smithsonian, Audi

Мета: застосовувати аналітичне мислення, використовувати силу розуму для вивчення світу

Стратегія: завжди бути в пошуках найсвіжішої інформації, міркувати і намагатися краще зрозуміти ситуацію

Наскільки ваш бренд стурбований пошуком правди і її поширенням?

Типи зображень, що працюють для архетипу Мудрець: Це ще один архетип, який любить пригоди і часто публікує безліч натурних фотографій - щоб підкреслити допитливість і бажання пізнати світ. Цей архетип не соромиться показувати наводять на роздуми знімки і часто зображує людей в інтелектуальних або філософських бесідах.





4. Герой




Відомі бренди: The Marines, FedEx, Nike

Мета: поліпшити світ за допомогою своєї майстерності

Стратегія: стати найсильнішим, майстерним і найпотужнішим

Чи прагне ваш бренд довести свою перевагу?

Типи зображень, що працюють для архетипу Герой: Фотографії, що передають силу, підкреслюють індивідуальність, віру в себе. Найкраще підходять знімки, які надихають і мотивують, але при цьому представляють різних людей.










5. Бунтар

Відомі бренди: Harley-Davidson, PayPal, Virgin Group

Мета: зруйнувати те, що не працює (повстання)

Стратегія: руйнувати і шокувати (заради благої справи)

Можливо, ваш бренд потай мріє влаштувати революцію?

Типи зображень, що працюють для архетипу Бунтар: Бунт закладений у вашій природі, так що тут потрібні сміливі, навіть зухвалі знімки. Ви можете дозволити собі використовувати візуальні матеріали, які здивують вашу аудиторію (в хорошому сенсі), так що подбайте про те, щоб контент виділявся на тлі інших і показував характер.










6. Маг

Відомі бренди: Disney, Xbox, Mac

Мета: здійснювати мрії

Стратегія: дотримуватися ідеалізованого світогляду

Може, мета вашого бренду - втілювати мрії?

Типи зображень, що працюють для архетипу Маг: Як би мрійливо це не звучало, ваше призначення - надихати свою аудиторію, вселяти їй трепет і захоплення. Використовуйте зображення, які відображають погляд в майбутнє і прогресивне мислення: створюйте відчуття дива не тільки навколо свого бренду, але і навколо ваших каналів комунікації.










7. Славний малий

Відомі бренди: Levi's, Ikea, Ebay

Мета: вписатися в групу і в кінці кінців стати її частиною

Стратегія: розвивати позитивні якості, прагнути стати своїм

Чи передбачає ваш бренд доступність кожному?

Типи зображень, що працюють для архетипу Славний малий: Якщо ваш бренд прагне створити образ товариського і добродушного Славного малого, вибирайте графіку, яка буде звертатися до конкретної цільової аудиторії. Наприклад, якщо ви прагнете охопити більш молоду аудиторію, використовуйте матеріали, що зображують мілленіалів - так ви отримаєте більше відгуків. Тут все, насправді, залежить від цільової аудиторії.










8. Коханець

Відомі бренди: Godiva, Reeses, Chanel

Мета: створити тісний зв'язок між людьми і речами

Стратегія: показати свою привабливість різними способами

Чи прагне ваш бренд завоювати серця мільйонів?

Типи зображень, що працюють для архетипу Коханець: Красиві фотографії, які люди захочуть поширювати. Вони яскраві, світлі і надихаючі. Продемонструйте свій люблячий і ніжний характер, більше фокусуючись на універсальної красі і відносинах між людьми.










9. Блазень

Відомі бренди: Skittles, Fanta, M&M

Мета: веселитися і зробити світ радіснішим

Стратегія: нести радість

Може, девіз вашого бренду - жити одним моментом і просто насолоджуватися життям?

Типи зображень, що працюють для архетипу Блазень: Зосередьтеся на яскравих, сміливих, ідеальних зображеннях, які так і хочеться перепостити; несіть людям радість. Ви сміливо можете подавати всі візуальні матеріали легко і з гумором.










10. Опікун

Відомі бренди: Cheerios, Campbells, Unicef

Мета: просто допомагати іншим

Стратегія: робити все від вас залежне, щоб допомагати людям

Чи можна назвати ваш бренд щедрим і милосердним?

Типи зображень, що працюють для архетипу Опікун: Тут добре підійдуть знімки, які роблять акцент на людях та їхніх стосунках. А також знімки на теми, важливі для бренду, наприклад на теми екології або соціальних проблем.










11. Творець

Відомі бренди: Apple, Lego, Google

Мета: втілити унікальне бачення

Стратегія: удосконалити навички, розвинути творчу жилку

Девіз Вашого бренду - креатив, бездоганність і неперевершена якість?

Типи зображень, що працюють для архетипу Творець: Творці можуть дозволити собі бути винахідливими і в той же час бешкетними. Це означає, що потрібна графіка, яка випромінює креативність, дитячу допитливість і інтерес навіть до самих повсякденних речей. Архетип Творця передбачає багатау уяву, так що створення власного контенту - теж відмінна ідея.










12. Правитель

Відомі бренди: Grey Goose, Microsoft, Rolex

Мета: створити успішне співтовариство

Стратегія: домагатися цілей лідерства

Чи можна назвати ваш бренд втіленням розкоші і ексклюзивності?

Типи зображень, що працюють для архетипу Правитель: Фотографії, які роблять акцент на товарах, але показують їх в контексті. Тут вдалою стратегією може бути використання користувацького контенту. Звертаючись до вашого бренду, люди шукають натхнення і мотивації, так що ваші візуальні матеріали повинні надихати.











Як архетипи пов'язані з брендингом і маркетингом?


Щоб точно визначити, який архетип буде вашою головною рушійною силою, потрібно розуміти сутність своєї компанії, тобто її цінності, ідеали і загальний меседж. І вся маркетингова дкомунікація повинна точно відповідати цій ідеї. Кожен вибір, включаючи вибір візуальних засобів, має величезне значення в передачі ідей клієнтам - навіть на самому неявному рівні.

Чим може допомогти розуміння архетипів бренду:

- розробити більш конкретну маркетингову стратегію;

- зробити дизайн, візуальні матеріали та контент більш узгодженими;

- виділитися з натовпу конкурентів за допомогою переконливого слогану;

- залучити нових клієнтів, які симпатизують вашого бренду і підтримують ваш світогляд;

- налагодити відносини з клієнтами, передаючи їм переконливе послання;

- залучити талановитих співробітників і допомогти в залученні фахівців, які поділяють ваші цінності


На даному етапі у вас повинно скластися цілком чітке уявлення про те, який основний архетип втілює суть вашого бренду або компанії. Зовсім необов'язково вибирати лише один архетип, хоча акцент на чомусь одному дає чіткий орієнтир.

Добре продумуйте типи візуальних засобів, які використовуєте в своїй маркетинговій діяльності. Всі ваші матеріали повинні узгоджуватися між собою, тільки тоді ви зможете і далі передавати суть своїх цінностей, поглядів і загальної індивідуальності бренду. Це все починається з архетипів, і за допомогою правильно підібраною графіки може успішно транслюватися існуючим та потенційним клієнтам.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цитати великих рекламістів

Що означає термін «классифайд» (класіфайд)?

Що таке копірайтинг?