Сучасні тенденції розвитку українського рекламного бізнесу

Останнім часом одночасно із зростанням ролі маркетингу зросла роль маркетингових комунікацій. Ефективні комунікації стали ключовими чинниками успіху господарських суб’єктів. Правильно поставлена ціль та завдання перед рекламним агентством чи відділом маркетингу на підприємстві дозволяє досягати очікуваних результатів.
Український рекламний ринок характеризується все більшою незалежністю, як рекламних агентств, рекламодавців так і споживачів. Споживачам надаються все більш широкі можливості, рекламодавці стають все більш самостійними, а технології, що безперервно розвиваються, трансформують методи створення, продажу, споживання і прослідковування реклами.
Традиційні учасники рекламної галузі можуть втратити значну частку своїх доходів, оскільки бюджети стрімко переводяться на освоєння нових, інтерактивних форматів, і об'єм цього нового сектора рекламного ринку, як очікується, приблизно в п'ять разів перевищить об'єм сектора традиційної реклами. Щоб як і раніше успішно вести бізнес в новому середовищі, медіа компанії повинні відходити від своєї орієнтації на масову аудиторію, освоюючи цільові споживчі сегменти, а дистриб'юторам необхідно доставляти цільову, інтерактивну рекламу на широкий спектр мультимедійних носіїв.
Завданням рекламних агентств є адаптація діяльності до нових сучасних напрямків ринкових умов. Рекламні агентства повинні експериментувати, реалізовуючи творчий підхід, вивчати споживачів. Всім учасникам рекламного бізнесу необхідно адаптуватися до ринку, де рекламні пропозиції все активніше купуються і продаються на відкритих торгових майданчиках, а не традиційними каналами.
Посилення конкуренції та підвищення ціни на рекламні послуги загальнонаціонального масштабу змусили рекламодавців по-новому поглянути на можливості рекламних носіїв в регіонах. За минулий рік зростання рекламних бюджетів, що направляються в регіони, склало близько 15–20%. Найактивніше можливості регіональної реклами використовують алкогольні і тютюнові компанії, мережі магазинів, оператори мобільного зв'язку. Цього року, незважаючи на післякризовий період, помітно активізувалися страхові компанії і банки. Перевагами регіональних ЗМІ є географічна спрямованість, можливість економії бюджету при проведенні кампанії, що чітко поділяється на географічні сегменти. В той же час є декілька причин, обумовлених низьким рівнем використання цих носіїв: все ще невисока якість інформаційного продукту ЗМІ, відсутність можливостей повноцінного контролю ефективності кампанії на телеканалах і досліджень читацької аудиторії у регіональних друкованих виданнях.
Ключові рекламодавці, які зазвичай є мультинаціональними корпораціями, для досягнення найвищого рівня послуг, що пропонуються такими корпораціями, по можливості працюютьз обмеженою кількістю підрядників. В той же час великі рекламні агенції створюють локальні мережі, які обслуговують мультинаціональні компанії на кожному з ринків. Дуже мало регіональних рекламних агентств, які взмозі самостійно проводити якісні дослідження, це пояснюється браком досвіду, низькою кваліфікацією персоналу, але частіше всього рекламодавець сам не бажає вкладати кошти в маркетингові дослідження, оперуючи своїми знаннями про ринок. Поступово, все ж таки, суб’єктивні чинники відходять на другий план, і з загостренням конкурентної боротьби інформація про бажання та уподобання цільової аудиторії виходять на перше місце.
Динаміка розвитку українського рекламного риноку - одна з найвищих у Європі. Попит на рекламні носії стрімко зростає, разом з цим створюється чимала кількість рекламних агентств, особливо в регіонах, але нажаль їхня кількість не завжди супроводжується якістю наданих послуг. Відсутність кваліфікаційних працівників, що надають рекламні послуги, залишається актуальною проблемою на даному ринку. Крім цього значна частина рекламодавців з сегменту середнього та молого бізнесу не готові платити ринкову ціну за такі послуги рекламних агенцій як розробка стратегії просування продукту, дослідження ринку, кваліфікований дизайн, тощо.
Жорстка конкуренція, посилена вступом в СОТ, змушує рекламодавців звертатися не до мас, а до чітко відокремленої цільової аудиторії. Споживачі стають більш вибагливішими, і створюючи рекламні кампанії потрібно враховувати це. Рекламні агентства повинні встигати слідкувати за тенденціями , які відбуваються на ринку і пристосовуватись до нових умов.

Тема знаходиться тут

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цитати великих рекламістів

Що означає термін «классифайд» (класіфайд)?

Що таке копірайтинг?