Шкільний маркетинг

Маркетологи Європи вважають дитячі освітні установи місцем, ідеально відповідним для проведення рекламних кампаній. Деякі корпорації йдуть далі і звертаються до юної аудиторії через власні дитячі клуби.
«Шкільний маркетинг», або просування продуктів в школах та інших дитячих закладах, - досить поширене явище в країнах Європи. Так, згідно з дослідженням М. Атертон і Дж. Уеллса, 90% англійських компаній рекламують продукцію в школах. У Фінляндії просування продуктів в шкільному середовищі ще більш поширене, ніж у Великобританії. Також заходи з просування брендів у дитячих установах проводяться в Голландії, Франції та Німеччини. У Данії ж, навпаки, маркетингова діяльність в дитячих освітніх установах повністю заборонена.
Звичайно, впровадження маркетингу в школи не може не викликати з боку громадськості обговорень і суперечок. Батьків хвилює питання про те, чи правильно нав'язувати дітям думку про той чи інший продукт. Адже в школах обов'язкове відвідування - діти піддаються впливу реклами і при цьому не можуть просто встати і піти. У свою чергу, психологи відзначають у дітей слабку ступінь критичності у сприйнятті інформації. Разом з тим просування продуктів в школах має позитивну сторону, оскільки діти дізнаються багато нового і корисного, а також навчаються свідомо робити покупки.
Чим же дитяча аудиторія приваблива для компаній, які виробляють напої та продукти харчування? Головний плюс полягає в тому, що реклама, спрямована на дітей, дозволяє «вбити одразу трьох зайців». По-перше, діти самі по собі є покупцями, по-друге, вони впливають на батьків, по-третє, вони стануть покупцями, коли виростуть.
В очах виробників школа - найкраще місце для звернення до дитячої аудиторії. Це пояснюється кількома причинами:до школи діти приходять, щоб отримувати знання, і вони звикли бути уважними на уроках;діти зазвичай довіряють викладачам, а найменші часто сприймають чительку як другу маму. Молодші школярі вважають, що вчителі завжди говорять правду. Така дитяча особливість, звичайно, вигідна для маркетологів;у кожному класі навчаються діти приблизно одного віку. Однорідність цільової групи допомагає краще зорієнтуватися при підготовці інформації, яку потрібно донести до дітей;оскільки діти спілкуються між собою під час перерв між уроками, вплив інформації, яку вони отримують, посилюється;будь-яке дитяче установа - це відносно закритий заклад, тому при просуванні продукту виробникові не потрібно змагатися з конкуруючими брендами;діти повинні ходити в школу. У силах корпорації - не тільки звернути на себе увагу покоління в цілому, але і працювати з однією і тією ж групою дітей протягом довгого часу.
Головні завдання школи - не лише навчання, але також формування особистості.Комерційні організації, які залучаються до системи освіти, легко можуть вплинути на світогляд і переконання дітей. Наприклад, виробник харчових продуктів говорить школярам про важливість правильного харчування, завдяки чому діти розуміють, що звички в їжі здійснюють позитивний або негативний вплив на здоров'я.
Тим не менш, цілком можливо, що цінності, які хочуть передати дітям компанії-спонсори, розходяться з цінностями системи освіти. Рішення про співпрацю з виробником продукції залишається за керівництвом школи. Для педагогів важливі такі аспекти (дослідження А. Родхейн, Франція):педагогічний інтерес. Інформація повинна вписуватися в рамки шкільної програми;об'єктивність інформації. Вчителям необхідно упевнитися, що інформація не зробить на дітей негативного впливу;матеріал не повинен бути «занадто комерційним», небажано надмірне використання логотипів;гнучкість. Для педагогів важливо мати можливість вільно розпоряджатися матеріалами, наданими виробниками, тобто самостійно вирішувати, яким чином краще донести інформацію до дітей.Таким чином, просування продукції в школах має переслідувати дві мети: соціальну та комерційну.Способи просування бренду або продукції в школах різні. Серед них:спонсорування (надання навчальних посібників, допомога у проведенні спортивних і розважальних заходів, організація екскурсій на підприємство і т.д.);лекції та відеоуроки, теми яких можуть стосуватися історії продукту і пов'язаних з ним традицій, турботи про здоров'я, навичок купівельного поведінки;акції по збору упаковок або промо-етикеток, які згодом обмінюються на навчальні посібники, книги або обладнання для школи.
Заручитися підтримкою дітей комерційні організації можуть не тільки у школах.Кілька всесвітньо відомих корпорацій (наприклад, недавно дісталася до Росії мережа закусочних Burger King) успішно домагаються уваги дитячої аудиторії через спеціально створені дитячі клуби. В основі діяльності таких клубів - персональний підхід до кожного члена. Дітям видаються клубні картки, вони отримують поштою поздоровлення з днем народження і з іншими святами, завжди в курсі всіх новин клубу. Також, будучи членом клубу, дитина може брати участь у конкурсах, купувати продукцію бренда зі знижками та безкоштовно отримувати різну клубну атрибутику - постери, наклейки, брелоки і т.д.
Отже, діти - дуже приваблива для маркетологів категорія споживачів, адже грамотно вибудувана рекламна кампанія, спрямована на дитячу аудиторію, обіцяє непогані результати продажів - як уже сьогодні, так і в майбутньому.


За матеріалами журналу "Prod&Prod"

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цитати великих рекламістів

Що означає термін «классифайд» (класіфайд)?

Що таке копірайтинг?