Хто такий сучасний маркетолог?

Сьогодні у багатьох компаніях практично єдиним «двигуном» продажів стали маркетологи - відбилося скорочення витрат на пряму рекламу та піар. Саме ці фахівці на даний час найбільш затребувані на ринку праці, і в той же час серед них вже ціла армія безробітних. До кризи в професійне середовище маркетологів потрапляло багато фахівці з інших галузей. Так звані дослідники ринку займалися всім, чим доведеться - від рутинної роботи з клієнтами і продажами (по суті той же продавець) до розміщення реклами. У кращому випадку збором інформації про конкурентів, аналогічних продуктах і плануванням реклами. Фірми позбулися такого маркетингового планктону і посилили вимоги до претендентів на посаду маркетолога.
Поняття «сучасний маркетолог» має на увазі універсальність фахівця. Раніше дослідниками ринку, що поєднують кілька напрямків роботи, обзаводилися в основному дрібні компанії, які не могли собі дозволити утримувати цілий штат вузькопрофільних фахівців. Тепер і середні компанії з десятка маркетологів залишають у штаті не більше трьох працівників, здатних виконувати різноманітні завдання.
Гостро затребувані зараз трейд-маркетологи - фахівці з розробки та організації промо-акцій (конкурсів, дегустацій, презентацій), що мають знання в мерчандайзингу та продажах. Зараз необхідно знаходити нестандартні, нетрадиційні шляхи вирішення поставлених завдань. Якщо ще вчора огріхи працівників перекривалися прибутком і компанія мала право на помилку, то сьогодні традиційні класичні прийоми не працюють.
Все частіше роботодавці очікують від маркетологів особливих навичок в PR-технологіях. Від кандидатів потрібно поєднувати маркетингову аналітику та PR, рекламу і маркетингові комунікації. Вже не достатньо бути вузькопрофільним . Сьогодні затребувані маркетологи-генералісти, які займаються підготовкою POS-матеріалів, просуванням бренду, продукції, організацією акцій. Цінується знання бренд-менеджменту, вміння організовувати виставки, підтримувати медіа-активність.
У той же час деякі експерти вважають, що не завжди залучення «майстра на всі руки» призводить до розумної економії і ефективного вирішення. Тим більше, що зарплата маркетологів залишилася на колишньому рівні, а то і впала. Знайти універсальних співробітників непросто. Часто професіонал В2В-маркетингу, вміє блискуче домовлятися з клієнтами, організовувати виставки, акції, та врешті решт виявляється нікчемним PR-спеціалістом. Та й весь маркетинг звалювати на плечі 1-2 «універсалів» ризиковано - виконувати роботу за десятьох вони фізично не зможуть і подібна кадрова економія негативно відіб'ється на результатах діяльності компанії.
На ринку особливо цінується фахівець, здатний розробити конкретні рішення, які сприяють збільшенню прибутку та зменшення витрат підприємства. Він повинен бути компетентний в організації роботи відділів маркетингу та продажів; зовнішньої і внутрішньої аналітики компанії; ціноутворення; сервісних програмах; відносинах із споживачами. Оскільки маркетинг безпосередньо пов'язаний з бізнес-результатами і менеджментом, крім профільної освіти кандидатам потрібні знання економіки.
Найбільш затребувані - фахівці, здатні розробити нову маркетингову бізнес-модель, короткостроковий антикризовий план, а не прописувати стратегії розвитку компанії в маркетинговій сфері на кілька років вперед, як це практикувалося раніше. Якщо до кризи маркетингові звіти зводилися до аналізу частки ринку, іміджу компанії, лояльності клієнта та інше, то тепер мова йде в основному про фінансові показники. Зараз фірми основну увагу приділяють ефективним продажам, оскільки стали більш орієнтовані на прибуток. Тому серед основних вимог до маркетолога - вміння організовувати професійні дослідження ринку та аналізувати економічну інформацію, пов'язану з продуктом або компанією в цілому.
Найкращий спосіб протестувати фахівця з маркетингу - дати йому можливість реалізувати пробний проект. Слід поставити обумовлені умови виконання. Наприклад, обмежений бюджет рішення задачі чи обмежений перелік інструментів. Потрібно оцінювати нестандартність підходу, активність генерації ідей, креатив, вміння реалізувати свої ідеї на практиці.
Для роботи маркетолога сьогодні на першому місці - досвід виконання універсальних завдань.
Відносно найму фахівця з іншої сфери бізнесу експерти більш лояльні. Бувають випадки, коли маркетолог переходить із сегменту В2В на ринок нерухомості і показує себе професіоналом. Важливим є не продукт, з яким він працював раніше, а професійні навички фахівця, його досягнення, успішні проекти.
Експерти вважають, що зараз, коли багато компаній зайняли вичікувальну позицію, саме час обзаводитися професійними фахівцями, адже це дасть можливість зміцнити власні позиції на ринку.
за матеріалами сайту rabota.ua

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Цитати великих рекламістів

Що означає термін «классифайд» (класіфайд)?

Що таке копірайтинг?