Публікації

Ребрендинг: репутаційні вигоди і ризики

Найбільший ризик при проведенні ребрендингу - це ризик репутаційний. Дійсно, від початку своєї роботи компанія працює на бренд, його репутацію і конкурентоспроможність. Після ребрендингу, який, по суті, являє собою радикальну зміну бренду по всіх його аспектах, виникає ризик втратити в іміджі та репутації, а, значить, і в клієнтській базі, і в позиції на ринку. Ребрендинг буде вигідним, якщо існує необхідність у його проведенні. А для того, щоб визначити, наскільки необхідний ребрендинг, насамперед необхідно проаналізувати майбутнього покупця. По-перше, потрібно заново визначити аудиторію, на яку Ви тепер будете орієнтуватися. Можливо, обіцянка, яку ніс у собі Ваш бренд раніше, тепер націлена на зовсім іншу аудиторію. Фахівці радять: зміни в бренді повинні бути зрозумілі і доступні для клієнта, тут не потрібно нічого ускладнювати. Крім того, необхідно зосередитися на чіткій диференціації між Вами і Вашими конкурентами - будь-які зміни повинні бути близькі до аудиторії, яка встигл

Конкурентна розвідка для стратегічного менеджменту

«Успішний бізнес - це вміння передбачити майбутнє» - ці слова різні джерела приписують Майклу Портеру, автору численних праць про конкуренцію та конкурентної стратегії. Підтвердження цього висловлювання я знайшов у книзі «Rework», автори якої наполягають на тому, що негативний досвід, всупереч поширеній думці, не несе абсолютно ніякої користі, в зв'язку з тим, що людина або компанія, які його переживають, починають розуміти «як не треба робити ». Але, на жаль, відповідь на питання «як ТРЕБА робити» цей досвід не дає, залишаючи нас там, де ми були до цього, тільки вже з багажем упущеного часу. Інші автори, наприклад, Нассім Талеб у своїй книзі «Чорний лебідь», стверджують, що передбачення майбутнього - насправді нездійсненною міф, а історію творять події, які неможливо передбачити, і люди, які роблять непередбачувані і не піддаються прогнозуванню вчинки. Можливо, істина знаходиться як завжди десь посередині, але я впевнений в тому, що всіх нас, не залежно від того, яку з

Використання іноземних мов в рекламних макетах

Часто при виготовленні реклами виникає питання про використання іноземних мов (в т.ч. російської), в рекламних макетах. У Законі України «Про рекламу» в редакції від 12.08.2011 є стаття «Мова реклами». У ній сказано наступне: "Застосування мови у рекламі здійснюється відповідно до законодавства України про мови". Тобто безпосередньо у цьому законі про мови не сказано нічого. У чинному донині Законі Української РСР про мови в редакції від 01.04.2003 є стаття 35 «Мова оголошень і повідомлень». Звучить вона так: "Тексти офіційніх оголошень, повідомлень, плакатів, афіш, реклами и т.ін. виконуються українською мовою. Поряд з текстом, викладеним українською, може бути розміщено його переклад іншою мовою". У цій ситуації  закон вимагає використання української мови у рекламі. Звичайно ж, виникає питання про можливі "лазійки" у законодавстві. У мовному законі є посилання на третю статтю. У ній обговорюються нюанси розвитку і використання інших мов. Т

Моніторинг для маркетолога

Нещодавно сервіс BuzzLook опублікував 64 причини, чому маркетологам варто займатися моніторингом. Для того, щоб було зручніше збирати і обробляти інформацію, можна виділити кілька типів моніторингу. 1. Моніторинг інформаційного поля бренду Як? Моніторимо згадування бренда (кількість згадок загалом, а також відсоток позитивних і негативних згадувань). Шукаємо бренд на спеціалізованих сайтах, форумах та інших майданчиках в рамках галузі. Аналізуємо сприйняття бренду у великих спільнотах. Аналізуємо згадки бренду в ЗМІ, але про це окремий пункт нижче. Навіщо? Моніторинг інформаційного поля бренду дозволяє не просто дізнаватися громадську думку про конкретний проект, актуальний сьогодні. Він дозволяє заглибитися у вивчення всього мережевого простору і розвідати, наприклад, локації, де бренд найчастіше згадується, або вичислити його адвокатів та хейтерів. Це іміджевий моніторинг. Крім того, він дасть зрозуміти, яких саме експертів варто залучити до роботи і на які питання їм потрібн

Тренди веб-дизайну 2012

У 2012 році традиційний веб-дизайн стане наближеним до «мобільного» інтерфейсу і позбудеться стереотипів минулого.  Сьогодні вийти на вулицю без мобільного гаджета - значить, зробити страшний соціальний гріх - «не бути на зв'язку», не мати доступу до інтернету в будь-який час і в будь-якому місці.  При порушенні Вам загрожує заслужена тотальна обструкція з боку начальства, колег, родини.  Напевно, наступаючий 2012 за ступенем очікуваності, передчуття змін зіставимий, хіба що, з десятирічної давності «Міленіумом».  І справа тут не стільки в неясному майбутньому російської державності, не в похмурих апокаліптичних прогнозах by Еммеріх & майя, скільки в тому, що те футуристичне майбутнє, яким його собі уявляли наші бабусі й дідусі півстоліття тому, нарешті повноправно наступає.  І нехай ми як і раніше щодня стоїмо в пробках, а не розсікаємо по просторахи Всесвіту, замість контакту з прибульцями маємо на кожному кроці контакти з прибульцями з південних країн, а технічний прогрес т

Головні тренди 2012 року

Trendwatching пророкує головні споживчі тренди.  У 2012 році, як і в попередні роки, на одні бренди чекає провал, а на інші процвітання.  Аналітики компанії Trendwatching дають свої прогнози, які можуть допомогти компаніям пережити високосний 2012-й благополучно.  Отже, вивчаємо основні тренди. «Ми не можемо допомогти країнам, що знаходяться на межі дефолту, або вже збанкрутілим компаніям, але ми впевнені, що сьогодні як ніколи раніше у креативних брендів і підприємців є можливості для задоволення мінливих споживчих потреб», - пише Trendwatching.  У своєму списку основних трендів на 2012 рік компанія у випадковому порядку перераховує 12 споживчих тенденцій, знати про які повинні всі бренди від Канади до Кореї. 1.  Червона доріжка для китайських покупців У 2012-му універмаги, авіалінії, готелі, тематичні парки, музеї, а то й цілі міста та країни в усьому світі розгорнули червоні доріжки перед новими імператорами, надаючи особливі послуги та заохочення і демонструючи увагу і повагу

Коли брендінг не потрібний

Коли бренд не потрібен. Аналіз і робота без бренду Про бренди та брендінг зараз говорять майже усі. Відсутність технологій і методів побудови брендів дозволяє легко «ловити рибу в каламутній воді» різним продавцям успіху. Але подібні послуги - витрати, яких часто можна уникнути без особливих втрат ефективності. Іноді "побудова бренду" - це викинуті на вітер гроші. Всупереч загальній думці, що бренд потрібен будь-якій компанії або продукту апріорі, існує інша думка: бренд потрібний далеко не завжди. На чималій кількості масових ринків без нього можна обійтися. А значить, не витрачатися на оплату консультантів, незрозумілі дослідження неясно чого, красиві картинки рекламних агентств та іншу мішуру, яку зазвичай «впарюють» разом з брендінгом. Або ж, навпаки, вкласти максимум ресурсів в брендинг тоді, коли він дійсно необхідний. Буває так, що після маніпуляцій з дизайном упаковки мила або логотипом масла «на підставі споживчих інсайтів», після того, як пр